محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قطار شهری بهارستان ادامه خط یک متروی کلانشهر اصفهان است که اسفند سال ۹۰ کلید خورد و اکنون برای نخستین بار در کشور از ریل تولید ملی در اجرای این طرح مهم استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: زیرسازی و ابنیه این طرح کلان شهری  با ۱۴.۱ کیلومتر در ۲ قطعه اول و دوم شامل سه ایستگاه سپاهان شهر، راه آهن و بهارستان در دست اجراست که قطعه اول با ۴.۷ کیلومتر مسیر ایستگاه صفه تا راه آهن و قطعه دوم با ۹.۴ کیلومتر ایستگاه راه آهن  را به شهر جدید بهارستان متصل می‌کند.

به گفته وی ۴.۷ کیلومتر از ایستگاه صفه تا راه آهن در قطعه اول بصورت زیرگذر و گالری و ۵.۴ کیلومتر از ۹.۴ کیلومتر قطعه دوم  از مسیر قلعه شور تا راه آهن  به صورت روگذر و بقیه به صورت زیرگذر و اجرای گالری  احداث شده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه تاکنون ۲ کیلومتر از مسیر بهارستان تا قلعه شور با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی ریل گذاری شده است خاطرنشان کرد: درمجموع پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و ابنیه فنی (احداث گالری) قطار شهری بهارستان به ۷۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه متروی بهارستان با در اختیار قرار دادن هشت رام قطار امکان جابجایی شهروندان بهارستانی را به اصفهان و بالعکس را فراهم می‌کند تصریح کرد: پیش بینی می شود قطار شهری بهارستان تا سال ۱۴۰۰ بر روی ریل ملی حرکت خواهد کرد و رفاه شهری را برای سرعت در انتقال مسافران درون وبرون شهری  فراهم می‌کند.

احمدی با بیان اینکه تکمیل مترو بهارستان نقش مهمی در ارتقای جایگاه سکونتی و جذب سرمایه گذار در این شهر جدید دارد اضافه کرد: ۱۴۰ نیروی متخصص با اتکا به توان داخلی در اجرای قطار شهری بهارستان بی وقفه تلاش می‌کنند تا با سرعت بخشی در روند اجرای این طرح کلان شهری  بتوانند سال ۱۴۰۰ قطار شهری بهارستان را به حرکت درآوردند.

وی ادامه داد: نخستین بار در کشور، محموله ریل ملی از نوع پرسرعت تولید مهندسان جوان شرکت ذوب آهن اصفهان تحویل پیمانکار شرکت عمران بهارستان برای بکارگیری در مترو شهر جدید بهارستان شد.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: قرارداد تامین ریل ملی ذوب آهن برای اجرای در طرح کلان قطار شهری بهارستان ۲ ماه پیش به میزان سه هزار تن به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال منعقد شد و اکنون مرحله نخست آن شامل ۳۵۰ تن طبق تعهد قرارداد تحویل پیمانکار شده تا برای نخستین بار ریل ملی ۱۸ متری ویژه مترو، در ریل گذاری قطار شهری بهارستان به کارگرفته شود.

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که شهریور امسال به مناسبت هفته دولت به شهر بهارستان سفر کرده بود در جمع اصحاب رسانه گفت: در کشور در مجموع ۱۲۴ کیلومتر مترو از شهرهای جدید به سمت شهرهای مادر در حال اجراست که بهارستان دومین شهر فعال در این زمینه است به نوعی که پس از تکمیل متروی هشتگرد، تمرکز مجموعه ما متوجه شهر بهارستان است.

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی‌شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان- شیراز قرار گرفته است.

عملیات مترو بهارستان- اصفهان از اسفند ماه سال ۹۰ آغاز شده و بر اساس طرح اولیه شامل حدود ۱۴.۵ کیلومتر فاصله تا ایستگاه صفه  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.