به گزارش خبرنگار مهر، فریدون الله یاری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران کاشانی با اشاره به لزوم توسعه گردشگری مذهبی در سطح استان اصفهان و شهرستان کاشان اظهار داشت: منطقه مشهد اردهال کاشان با وجود حرم مطهر و نورانی حضرت علی ابن باقر (ع) یکی از مناطقی است که نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی شهرستان کاشان و همچنین استان اصفهان میتواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه منطقه مشهد اردهال کاشان به عنوان منطقه نمونه گردشگری مستقل شناسایی شده است، ابراز داشت: با توجه به شخصیت والای این امامزاده واجب التعظیم این منطقه میتواند در کنار جاذبههای فرهنگی و تاریخی کاشان مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بهخصوص مسلمانان از کشورهای همسایه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه محور گردشگری مذهبی و زیارتی حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم، حرم حضرت علی ابن باقر (ع) در منطقه مشهد اردهال کاشان و حرم حضرت آقا علی عباس (ع) در بادرود باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای حضور گردشگرانی که در شهر مقدس قم حضور دارند در مشهد اردهال و بادرود مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه مهیاسازی محور گردشگری قم، مشهد اردهال و بادرود احتیاج به اعتبارات و همکاری دستگاه های ذی ربط دارد، افزود: زمینه سازی برای ایجاد زیرساخت های لازم از جمله مراکز اقامتی استاندارد، بهسازی و ایجاد راه های مواصلاتی استاندارد و همچنین آگاهی و اطلاع رسانی و ارتقا زیرساختهای نرم افزاری از جمله ملزومات برای مهیاسازی این محور گردشگری است که امیدواریم با همکاری مسئولین و همچنین حضور فعال سرمایه گذاران بخش خصوصی این مهم محقق شود.

اللهیاری در بخش دیگری از سخنان خود درباره مرمت کاشیهای گنبد مرقد محتشم کاشانی خاطرنشان کرد: این اثر فرهنگی و ادبی جز موقوفاتی است که دارای هیئت امنا و متولیان خاص خود است و بر این اساس باید اقدامات لازم برای مرمت کاشیهای گنبد محتشم کاشانی انجام شود و البته مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز آماده هرگونه کمک و همکاری است.

وی توسعه گردشگری ادبی در کاشان را حلقه ای مفقوده در توسعه گردشگری دانست و اذعان داشت: با توجه به مرقد شاعران شهیر اهل بیت علیهم السلام همچون محتشم کاشانی لازم است که گردشگری ادبی در کاشان بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.