علی ناظم‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به غیر از این فرد که ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم است، هیچ فرد مد نظر جبهه اصلاحات از شهر اصفهان در بین تایید شدگان نیست.

وی با بیان اینکه این وضعیت در سایر شهرستان‌های استان اصفهان نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: فقط آقای هدایت از شهرستان فلاورجان از جبهه اصلاحات در بین تایید صلاحیت شدگان در دور جدید به چشم می‌خورد.

ناظم‌زاده با اشاره به اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان، فهرست مشخصی را برای افراد مد نظر خود اعلام نکرده بود، تصریح کرد: اما افرادی که در فهرست اولیه و کوتاه ما قرار داشتند تایید یا احراز صلاحیت نشدند.

وی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان همچنان به‌دنبال تایید صلاحیت چهره‌های شاخص خود است، گفت: ما هنوز به تغییر در فهرست نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده تا لحظه آخر امیدوار هستیم.

ناظم‌زاده از جمله چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشد در این استان را محمود ابراهیمی مدیرکل اسبق امور اجتماعی استانداری اصفهان و دبیر حزب همبستگی در شهر و استان اصفهان، سید رضا عقدایی معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، احسان امینی دبیر دوم حزب ندا و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان، محمد جواد احمدی سرپرست اسبق اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و جانباز دفاع مقدس و عضو انجمن اسلامی معلمان اصفهان، رضا تیموری فعال اصلاح‌طلب و آقای حمیدی عضو انجمن اسلامی معلمان اصفهان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: ۲ نفر از بانوان عضو جمعیت زنان نواندیش مسلمان اصفهان تایید صلاحیت نشدند.

این عضو شورای مرکزی حزب عدالت و آزادی تاکید کرد: تایید صلاحیت نشدن تعداد زیادی از داوطلبان اصلاح طلب، به معنای حضور نداشتن یک جناح سیاسی در انتخابات است و پیامی جز دعوت به عدم مشارکت ندارد.

ناظم‌زاده با بیان اینکه این وضعیت اثر منفی در مشارکت مردم در انتخابات خواهد داشت، گفت: از سه ضلع انتخابات، ۲ ضلع آن یعنی احزاب سیاسی و مردم محدود شدند بنابراین نباید انتظار مشارکت حداکثری در انتخابات امسال را داشت.

وی افزود: این وضعیت و تایید نکردن فعالان اصلاح‌طلب، رقابت ناعادلانه ای را رقم می‌زند زیرا از بین ۳۷۲ نفر تایید صلاحیت شده در استان اصفهان، فقط ۲ نفر چهره اصلاح‌طلب داریم هرچند ممکن است افرادی خود را منتسب یا نزدیک به اصلاح طلبان بدانند اما از افراد مد نظر ما نیستند.

وی، از جمله دلایل اعلام شده برای عدم تایید صلاحیت این افراد را ماده ۲۸ قانون انتخابات یا عدم التزام به اسلام ذکر و تصریح کرد: ما همه افراد شاخص که رد صلاحیت شدند را به اعتراض برای بررسی مجدد، دعوت کردیم و تا جایی که اطلاع دارم بیشتر آنها اعتراض کردند.

بر اساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،  انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی باشند از جمله اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.