حسن رمضانی روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان گفت: امسال با همکاری کاریابی‌های غیردولتی این شهرستان، یک‌هزار و ۷۰۰ نفر به واحدهای اقتصادی در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی جذب شدند که بیانگر افزایش ۳۰ درصدی به نسبت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: این در حالی است که ورودی متقاضیان بیمه بیکاری کاهش ۱۷ درصدی داشته که نشان می‌هد در مجموع شرایط بهینه و مناسبت‌تری بر بازار کار شهرستان کاشان در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری شاهد هستیم.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ شرکت تعاونی جدید بیان کرد: این شرکت‌های تعاونی‌ با یک‌هزار و ۳۵ نفر عضو و ظرفیت ایجاد ۱۸۳ فرصت شغلی در بخش تعاون شهرستان ایجاد شدند.

وی میزان سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های جدید را نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: این شرکت‌ها در زمینه‌های تولیدی، کشاورزی، مسکن و پشتیبانی فعالیت می‌کنند.

رمضانی تشریح کرد: هفت میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی، شامل چهار میلیارد ریال پشتیبان و سه میلیارد ریال مستقل در قالب ۴۰ طرح امسال به کارگروه اشتغال استان اصفهان معرفی شد که به اشتغال ۸۶ نفر در زمینه‌های فرش دست‌بافت، خیاطی و صنایع دستی در شهرستان کاشان منجر می‌شود.

وی همچنین از صادرات چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا از سوی بخش تعاون این شهرستان به خارج از کشور در سال‌جاری خبر داد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان افزود: بیشتر این کالاهای صادراتی شامل گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دست‌بافت و آلیاژ سرب بود که به نسبت مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشت.

وی از کشورهای عراق، امارات متحده عربی، قطر، هند، چین، استرالیا و برخی کشورهای اروپایی به عنوان بازار هدف این کالاهای صادراتی نام برد.

کاهش ۲۲ درصدی رسیدگی به حادثه‌های ناشی از کار

رمضانی در ادامه نیز گفت: رسیدگی به حوادث ناشی از کار در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲۴۵ فقره حادثه ناشی از کار سال گذشته در این شهرستان داشتیم که از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۱۷۴ مورد رسیده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان تصریح کرد: افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر- ساعت آموزش‌های لازم به فعالان در بخش‌های صنعت، اصناف و پیمانکاران امسال ارایه شد.

وی با اشاره به ۵۷۰ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی ادامه داد: این بازرسی‌ها منجر به ۸۶۲ میلیون ریال جریمه ابلاغی به واحدهای متخلف اقتصادی و ارجاع ۲۱ پرونده به دادگستری در نتیجه به‌کارگیری اتباع بیگانه شده است.

رمضانی بیان کرد: با تعاملی که با کارفرمایان انجام شده است، ۹۱ نفر نیروی کار ایرانی با اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان جایگزین شده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون کار، اتباع بیگانه در ۶۴ رشته شغلی پس از دریافت کارت اشتغال از سوی دفتر کفالت اتباع بیگانه در جمهوری اسلامی ایران مجاز به فعالیت هستند.

به گفته رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، ۲۹۰ شرکت تعاونی فعال در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، صنعت، مسکن، تولیدی و توزیعی در کاشان فعالیت می‌کنند که افزون بر ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان عضو آنها هستند.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.