حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:14 هزار نفر از استان اصفهان در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دومین استان از نظر تعداد شرکت‌کننده در این آزمون، استان خراسان رضوی است، افزود: اصفهان با خراسان رضوی نزدیک به چهار هزار نفر اختلاف آماری دارد.

وی ادامه داد: روزهای آینده فضای استان عطرآگین به برگزاری آزمون قرآن می‌شود و مردم قرآن دوست اصفهان، همیشه در زمینه فعالیت‌های قرآنی، کوشا و در این برنامه‌ها جز استان‌های سرآمد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: آزمون سراسری قرآن  عترت در چهار بخش و 16 رشته در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و شهرستان اصفهان با بیش از 6 هزار شرکت کننده در بین شهرستان‌های استان، رتبه اول را دارد.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: بعد از اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، دومین شهرستان از نظر تعداد شرکت کننده است.

 وی اضافه کرد: در بین کلانشهرهای کشور هم شهر اصفهان بیشترین آمار شرکت‌کننده و از نظر تعداد شرکت کنندگان موسسه‌ها و مهدهای قرآنی در کشور هم بالاترین آمار را داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهار داشت: این آزمون با هدف سنجش و ارزیابی یک سال فعالیت قرآنی موسسات، بخش‌های مختلف قرآنی، شناسایی چهره‌های توانمند فعالیت‌های قرآن و ایجاد انگیزه در آنها و ایجاد فضای بومی قرآنی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم کشورمان به‌ویژه استان اصفهان که عشق و علاقه خود را به قرآن و عترت نشان دادند بتوانند از این فضا و فرصت‌ به وجود آمده حداکثر استفاده را ببرند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: آزمون سراسری قرآن و عترت در بخش‎‌های مفاهیم، محتوا، حفظ قرآن و معارف اهل بیت و در بخش الکترونیک برگزار می‌شود.

وی گفت: امیدواریم روز جمعه 11 بهمن جاری که این آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و نیز شهرستان‌ها برگزار می‌شود شاهد یک آزمون خوب قرآنی برای علاقه مندان باشیم.

سال گذشته بیش از 11 هزار نفر در آزمون قرآن و عترت از استان اصفهان شرکت کردند.

همچنین سال گذشته و سال قبل از آن اصفهان در میان تمام استان‌های کشور از نظر تعداد شرکت کننده، رتبه اول را به خود اختصاص داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.