منصور شیشه فروش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصفهان فاصله کمی با صنایع آلاینده دارد و به نوعی اصفهان به پالایشگاه، نیروگاه و صنایع بزرگی که از گذشته شکل گرفته،  چسبیده است.

وی بیان کرد: شدت وزش باد در طول سال در اصفهان خیلی کم است و شرایط جغرافیایی هم ما را به انجام اقدامات متفاوت با آلاینده‌ها مجبور می‌کند و در این شرایط یکی از اقداماتی که انجام شده  این است که گاز برای نیروگاه‌ها تامین شده است تا از مازوت استفاده نکنند.

به گفته وی با همکاری دادگستری و دادستانی و مجموعه مدیریت استان اجازه مصرف مازوت به نیروگاه‌ها داده نشد و  با صرفه جویی در مصرف برق باید تلاش کنیم تا نیروگاه‌ها مصرف گاز کمتری داشته باشند.

شیشه فروش ادامه داد: ۷۵ درصد مصرف گاز استان در زمستان به بخش خانگی اختصاص دارد و هر کسی با کاهش یک درجه‌ای دمای واحد مسکونی خود می تواند ۶ درصد صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشد که سه میلیون متر مکعب صرفه جویی را بدنبال خواهد داشت.

وی گفت: هواشناسی اصفهان شرایط برای انباشت آلاینده‌ها را تا روز چهارشنبه اعلام کرده و به همین دلیل محدودیت‌هایی برای فعالیت صنایع و کوره‌های اطراف اصفهان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین گفت: آمار رخداد حوادث شهری و غیر شهری در این استان نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است و اصفهان در مجموع کاهش اثرات و حوادث رتبه ممتاز را در کشور کسب کرده است.

وی تاکید کرد: قطع و وصل پی در پی جریان آب در رودخانه موجب فرونشست زمین شده و محور خشک رودخانه زاینده رود به یکی از کانون‌های گرد و غبار تبدیل شده است.

شیشه فروش ادامه داد: ۱۶ کانون گرد و غبار در استان اصفهان شناسایی شده که یکی از آنها محور خشک رودخانه زاینده رود است.

به گفته وی با پیگیری مجموعه مدیریت استان ۲۰ میلیون متر مکعب آب بعنوان حق آبه زیست محیطی رودخانه و تالاب و برای تقویت سفره‌های آب زیر زمینی رها سازی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان میانگین بارش‌های استان را از ابتدای سال آبی جاری تا امروز (هفتم بهمن ماه)   ۵۹ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این مقدار بارش نسبت به سال گذشته ۲۶ میلیمتر و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت سد زاینده رود بیان کرد: حجم آب ذخیره شده پشت سد زاینده رود ۳۰۷ میلیون متر مکعب است و در زمان حاضر ورودی آب به این سد ۱۲.۶ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز ۱۸ متر مکعب بر ثانیه است.

شیشه فروش اظهار داشت:دمای هوای بهمن ماه امسال نسبت به میانگین بلند مدت خیلی سردتر است و این کاهش دما بدلیل نوسانات اقلیمی در کشور و جهان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه سیل فروردین ماه امسال هم در برخی نقاط کشور و سیل سیستان و بلوچستان هم به دلیل نوسانات اقلیمی اتفاق افتاد افزود:با توجه به احتمال وقوع مجدد بارش های سیل آسا، به منظور پیشگیری و کنترل اثرات اینگونه بارش‌ها در فروردین سال آینده به همه دستگاه‌ها آماده باش اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳۴۱ طرح در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری از سیل، خشکسالی، تامین برق اضطراری و آبخیزداری با بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار  از محل مدیریت بحران در دهه فجر سال ۹۸، افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.