تابش‌فر در جلسه روز سه‌شنبه اعضای مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان که با حضور ایلخان نوری رییس فدراسیون این رشته در سرای ورزشکاران برگزار شد به‌عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

محمدرضا غزنوی نیز برای انتخابات داوطلب شده بود اما در این جلسه حضور نیافت و انصراف داد.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در این نشست گفت: اصفهان در زمینه آموزش در رشته نجات غریق و غواصی یکی از بهترین استان‌هاست و رییس هیات آن، مسوول کمیته آموزش فدراسیون نیز هست.

ایلخان نوری با اشاره به سه هزار و ۷۱۴ نجات غریق در استان اصفهان افزود: نیمی از آنها را بانوان تشکیل می‌دهد که نشان دهنده مشارکت بالای آنهاست.

وی هدف از فعالیت ورزشکاران در این رشته را نجات جان انسان‌ها در محیط‌های آبی عنوان و تاکید کرد: ما نیاز به منجیان قوی و آماده در اماکن آبی طبیعی و مصنوعی داریم که با آموزش‌های خوب این موضوع تحقق می‌یابد.

نوری با بیان اینکه لازم است آموزش‌های همگانی نجات غریق توسعه یابد، خاطرنشان کرد: نظارت بر اماکن آبی و پرورش منجیان توانمند از وظایف این فدراسیون است.

وی با اشاره به اینکه در آموزش در وضعیت خوبی قرار داریم، تصریح کرد: در بحث بازرسی نیاز به تقویت داریم تا شاهد کاهش اتفاق‌ها در استخرها باشیم.

نوری همچنین به جلسه اعضای مجمع کمیته المپیک کشور که دیروز برگزار شد، اشاره و اضافه کرد: با رای این مجمع، فدراسیون نجات غریق و غواصی به مجمع کمیته ملی المپیک پیوست و امید است در المپیک ۲۰۲۴ حضور قدرتمندی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست گفت: رشته ورزشی نجات غریق و غواصی از اهمیت خاصی در جامعه برخوردارست و باید نگاه ویژه‌ای به آن به‌ویژه در مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی شود.

محمد سلطان حسینی با اشاره به غرق شدن شماری از هموطنان در دریا، رودخانه‌ها و استخرهای کشاورزی، افزود: با توجه به وقوع این حوادث ناگوار، لازم است برای آموزش همگانی رشته نجات غریق، اقدام‌های بیشتری شود تا مردم در هنگام مواجهه با چنین رخدادهایی از آمادگی و آگاهی کافی برای نجات افراد برخوردار باشند.

همچنین رییس هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان در این نشست گفت: بیشتر برنامه‌های این هیات رویکرد آموزشی دارد.

محسن تابش‌فر با بیان اینکه هیات نجات غریق و غواصی اصفهان در کشور جایگاه خوبی دارد، افزود: حدود ۵۰ درصد از اعضای هیات، مدرس نیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر موارد غرق شدگی‌ها در استان اصفهان در استخرهای کشاورزی و در اطراف شهرها و روستاها اتفاق افتاده است، تصریح کرد: لازم است هیات‌های نجات غریق در شهرستان‌ها با فرمانداری‌ها برای نظارت بر اماکن آبی تعامل بیشتری داشته باشند.

استان اصفهان دارای نزدیک به چهار هزار نفر نجات غریق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.