مسوول برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: آثار ۱۲ هنرمند از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی و خوزستان شامل هنر سرامیک، سفال، نمدی، رزین، کاشی و دیگر صنایع دستی نقاشی روی چوب، گلدوزی و زیورآلات به نمایش گذاشته شده است.

ریحانه نوروزی افزود: نمایشگاه تا روز شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۲ در مکان یاد شده واقع در خیابان میرداماد کوچه ۵۷ پذیرای علاقه‌مندان است.

وی توسعه هنر سفال و سرامیک در اصفهان را نیازمند حمایت دانست و گفت: تجهیزات و مواد لازم این هنر در شهر براحتی یافت نمی‌شود و به همین دلیل مجبوریم وسایل مورد نیاز خود را از سایر شهرها مانند همدان و با صرف هزینه بیشتر تامین کنیم.

این هنرمند با بیان اینکه علاقه به هنر مذکور در اصفهان بالاست و هنرمندان خوبی در این عرصه فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: راه‌اندازی و توسعه بیشتر آموزشگاه‌های تخصصی رشته سفال و سرامیک از دیگر ضروریات این هنر به شمار می‌رود.

ساخت سفال در ایران سابقه‌ای طولانی و درخشان دارد، با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص این سرزمین، که در محل تقاطع تمدن‌های باستانی و مسیرهای کاروان‌های مهم واقع شده بود، تقریباً در هر بخشی از ایران در زمان‌های مختلف ساخت سفال رواج داشته است.

از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۹ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.

اصفهان در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان نخستین شهر ایرانی به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو ( سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی درآمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.