چند سالی است که واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر اساس اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و بهبود مشارکت بخش خصوصی در اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تعامل با صاحبان صنایع انجام می‌شود.

ایرج موفق روز پنجشنبه در دومین روز گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور در فولاد مبارکه اصفهان افزود: برخی شرکت‌ها نمی‌توانند به خوبی مدیریت کنند و بنابراین خروجی مناسبی به دست نمی‌آید، تیم‌های به اصطلاح پایِ کار و قابل‌تری که دارای اطلاعات بیشتری هستند باید اداره امور شهرک‌های صنعتی را بر عهده بگیرند.
وی با بیان اینکه برخی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به عملکرد شهرک‌های صنعتی گله مند هستند، خاطرنشان کرد: آنان معتقدند که زمین بدون زیرساخت‌های لازم و امکانات مناسب به سرمایه گذار تحویل داده می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همین امر مشکلاتی را برای فعالان بخش خصوصی بوجود می‌آورد، لذا لازم است که شرکت‌های صنعتی در گام نخست امکانات لازم را در زمین‌ها فراهم کنند و سپس آن را به متقاضی تحویل دهند.

موفق اضافه کرد: برخی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از اینکه برخی شهرک‌های صنعتی در ارائه انشعابات آب، برق و گاز تعلل می‌کنند نگران هستند و بنابراین ضروری است که شهرک‌های صنعتی در ارائه خدمات بیشتر تلاش و همچنین قیمت‌ها را بر اساس قیمت توافق شده در قرارداد اخذ کنند.

وی به رویکرد زیست محیطی و احداث مراکز صنعتی جدید در شعاعی دورتر از ۵۰ کیلومتری کلانشهرها اشاره و تصریح کرد: این مصوبه خوب، اما نیازمند بازنگری است، چرا که برخی از مجموعه‌های صنعتی پیش از این مصوبه در محلی احداث شده‌اند و با توجه به اینکه شهرها در حال توسعه و بزرگتر شدن هستند خود بخود مصوبه مذکور به مشکل برمی خورد.

رییس صمت اصفهان افزود: همین امر برای اخذ تسهیلات جدید و همچنین مصوبات برای آن مرکز صنعتی مشکلاتی را به وجود می‌آورد بنابراین لازم است که در این خصوص تمهیداتی اتخاذ شود که آن مجموعه صنعتی به مشکل برنخورد.
موفق با تاکید بر اینکه رویکرد این سازمان احداث مجموعه های تولیدی و صنعتی جدید در داخل شهرک‌های صنعتی است، اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۸۵۵ مجوز سرمایه‌گذاری جدید در استان صادر شده که ۷۱۰ مورد از آن مربوط به شرکت‌های صنعتی است.
وی تفویض اختیار به استان‌ها را قابل ملاحظه و مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از تصمیمات می‌تواند در داخل خود استان اتخاذ و در پی آن برخی محدودیت‌ها نیز با کمک ستاد تسهیل رفع شود.

گردهمایی ۲ روزه تخصصی مدیران عامل شهرک‌های صنعتی و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در فولاد مبارکه اصفهان با هدف بررسی مشکلات این بخش و ارایه راهکارهایی برای افزایش تولید در بهبود وضعیت صنعت از روز گذشته(چهارشنبه) آغاز شد و امروز پایان یافت.

نزدیک به ۸۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی با استقرار حدود ۴۵ هزار واحد تولیدی در کشور فعال است.

استان اصفهان با  ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در ۱۲ هزار هکتار و ۱۲۰ هزار نفر اشتغال از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.