از بین‌الحرمین تا نجف، از خوزستان تا مشهد و از تهران تا همه جای ایران، این همان جغرافیایی عشق است که از خون مدافعان حرم جوشش آغاز کرد تا در کرمان، این دیار کریمان پیکر مردی آرام بگیرد که آرام جان همگان بود.

آری، اینک پرواز مدافعان حرم بر فراز آسمان وطن، حریم دل ها را  گرد هم آورد تا مرثیه عشق بخوانند.

ایران، بار دیگر حسینیه شد،  نغمه های عاشورایی بر در و دیوار وطن  نقش بست و حافظه‌ها بار دیگر شعر شهادت سرودند.

باز نام شهید غوغا بپا کرد، باز دردانه‌ها در آغوش وطن آرام گرفتند و باز آمدند وقتی چیزی شبیه شهادتشان در روزمرگی هایمان کمرنگ شده بود.

شهدای مدافع حرم آرمیده بر موج خروشان ملت، همچون مغناطیسی گیرا، بند بند دل‌ها را به سوی خود کشاند تا بغض‌ها در خود بشکند، تا گلواژه‌های همدلی یکی پس از دیگری شکفتن آغاز کند.

آری، مگر پاداش مجاهدان چیزی جز این می‌تواند باشد که میلیون‌ها دل در هجرت ملکوتیشان از جا کنده شود، مگر نه اینکه آنان با نوشیدن شهد شهادت،  جهان فطرت‌های خاموش را زنده کردند.

آنان که رنج سفر به آنسوی مرزها را بر دوش کشیدند ، مردانه به  دل میدان‌های سخت  زدند تا وطن همچنان در کالبد ذهن معنا بیابد.

چیزی جز شهید مگر می‌توانست دل‌ها را منقلب کند؟ چیزی جز عشق مگر می‌توانست در میان انبوه از هم گسیختگی‌ها و تردیدها بار دیگر تار و پود وطن را محکم تر از همیشه گره بزند؟  چیزی جز خلوص،  مگر می‌توانست  جهان را متحیر کند؟

آری، این بیرق شهید است که حریم دل‌ها را پیوند می‌دهد و این خون شهید است که رگ‌های خشکیده عقیده را سیراب می‌کند و این جاودانگی شهید است که دودمان همه تعلق‌ها و وابستگی‌ها را بر باد می‌دهد.

مگر می‌شود حالا که شهید در جوار پروردگار خویش  به بالاترین مقام‌ها رسیده، به نامش دخیل نبست؟ مگر می شود حالا که در بهشت برین همنشین بهترین بندگان خداست، از دوزخ زمانه برایش نگفت؟

حالا که  عروج سردار و با یاران با وفایش، مرزهای عشق را در هم نوردیده ، حالا که رایحه شهادت به مشام دلسوختگان مهمان شده، حالا که وطن نجوای فراق زمزمه می‌کند، مگر می‌شود تاب آورد این قیامت قلب‌ها را؟

آری، دل‌ها عزاخانه شده، شانه‌ها لرزان و چشم‌ها گریان، گویی وطن دخترکی است که در فراق پدر بغض سنگین دارد، گویی وطن پسرکی است که  قامتش در فراق پدر خمیده گشته است. گویی وطن، پیرزنی است که چروک‌های رخسارش خبر از سر درون می‌دهد، گویی وطن پیرمرد عصا به دستی است که دل به سیمای لبخند سردار بسته است.

«پندار ما این است که ما  مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند.» . حالا خورشیدی طلوع کرده است که برایش نه از بامداد جمعه، بلکه از همان سنگرها و خاکریزهای جنوب تا مرزهای بی نهایت باید گریست، او که نامش در لوح زمان حک شد، او که  بیدار رفت، او که نشان عشق گرفت، او که تا ابد ماند اما..

ماندگان و ناامیدان را امید آورده‌اند
از دل شامی سیه صبحی سپید آورده‌اند

با نسیمی آشنا در کوچه های شهر باز
عطر و بویی تازه می پیچد؛شهید آورده‌اند!

استخوانی و پلاکی در میان چفیه...نه!
غرق در خون پیکر سروی رشید آورده‌اند

به دنبال اعلام رسمی خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مردم دیارنصف جهان نیز  به سوگ سردار عشق نشستند و در اندوه فراق بزرگ مرد پیکارهای سخت، با ملت ایران همدل و همدرد شدند. اکنون مردم شهرها و روستاهای اصفهان با برگزاری آیین‌های مختلف یاد و نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را  گرامی داشتند و با صدور بیانیه این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند.

بامداد جمعه 13 دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

مردم شهید پرور اصفهان همپای دیگر هموطنان با برگزاری راهپیمایی در میان دریایی از بهت و اندوه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

در این راهپیمایی که از مصلای امام خمینی (ره) تا گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، آحاد مردم شهید پرور اصفهان، مسوولان و مدیران، نیروهای مسلح حضور داشتند.

مردم استان اصفهان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، سپاه قدس قهرمان انتقام انتقام، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، بر ادامه راه شهدا و نابودی دشمنان نظام اسلامی تاکید کردند.

 مراسم گرامیداشت  شهادت سردار سلیمانی در همه شهرستانهای استان اصفهان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.