حمید شکری خانقاه روز چهارشنبه در پنل تخصصی دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران در اصفهان افزود: روابط عمومی را  باید مدیر نظام ارتباطی سازمان دانست، این حرفه  اطلاع رسانی صرف نیست بلکه مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: استانداردسازی، نگرش ارتباطی، مهارت‌های ارتباطی و راهبرد محوری از موضوعات روابط عمومی هوشمند است در حالی که حرفه روابط عمومی سعی در نشان دادن این واقعیت دارد که سرمایه گذاری در این حوزه بازده مثبتی دارد.

شکری خانقاه با اشاره به اخلال گران و متهمان اصلی در امر روابط عمومی، گفت: مدیر غیرحرفه‌ای، متولیان ناکارآمد ، سیستم مکانیکی و غیر ارتباطی سازمان، بافت و محیط اجتماعی- ارتباطی ناکارآمد در عمده مشکلات این حوزه است.

این مدرس ارتباطات با بیان اینکه کیفیت در روابط عمومی به عنوان شتاب دهنده‌های روابط عمومی شناخته می‌شود، اظهار کرد: این مهم با استانداردسازی فرآیند ارتباطی، راهبرد مداری، ساختار سازی و تشکیلات روابط عمومی و سیستم سازی مدیربت ارتباطات و مهارت‌های ارتباطی (کلامی و غیرکلامی) ایجاد می‌شود.

وی افزود: باید مدل‌سازی برای روابط عمومی جهانی اجرا شود در این راستا کیفی سازی با معیارهای جهانی سازگار صورت بگیرد و در این جهت با وجود نگرش ارتباطی راهبردی، ابتکار و خلاقیت در روابط عمومی می‌توان به استانداردهای جهانی نزدیک شد.

این مدرس ارتباطات تاکید کرد : نگرش و مهارت‌های ارتباطی باید قوی شود که این مهم با مهارت‌های ارتباط میان فردی و برند شخصی، مهارت‌های ارتباطی سازمانی، سواد رسانه‌ای، هوش هیجانی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید توسعه فردی و اجتماعی خود را بهبود ببخشند و قبل از هر رویداد و اقدامی باید برنامه عمل داشته باشند.

شکری خانقاه اضافه کرد: آنچه روابط عمومی بد را به روابط عمومی خوب تبدیل می‌کند راهبرد است این در حالیست که  روابط عمومی‌های ما راهبرد محور نیستند.

کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران امروز با برگزاری پنل‌های تخصصی در اصفهان آغاز شد و فردا به پایان می‌رسد.

محورهای این کنفرانس، چالش‌های حال و فرصت‌های پیش‌رو با تاکید بر مسائل آموزشی، اطلاع رسانی در شرایط بحران، فرصت‌ها و تهدیدهای فن آوری‌های نو، نقش روابط عمومی در تحقق مدیریت ناب، هوشمندسازی روابط عمومی، روابط عمومی و تصویرسازی و تصویر زدایی کشورهای منطقه در نظام بین‌الملل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.