مرضیه موفق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه آموزش و پرورش نیز در بحث آموزشی، استان اصفهان از سال ۹۵ تاکنون مقام اول نجات غریق را داراست.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف ادامه داد: هیات نجات غریق استان سعی در ارتقای سطح کیفی آموزش مدرسان، مربیان و منجیان نجات غریق استان دارد.

نایب رییس هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان اظهارداشت: هم اینک در بخش بانوان ۸۰۰ منجی درجه دو، ۲۰۰ منجی درجه یک، ۲۵ مدرس نجات غریق، سه مربی نجات غریق، سه مدرس آب درمانی و ۲۷ مربی آب درمانی فعالیت دارند.

وی همچنین با اشاره به وجود هفت داور بانو در رشته نجات غریق در استان اصفهان تصریح کرد: نجات غریق یک هیات و رشته امداد و نجات است و مسابقات بسیار کمی در این رشته برگزار می‌شود که اغلب به صورت دوستانه است.

موفق اضافه کرد: در سال ۹۶ یک دوره مسابقات نجات غریق به صورت لیگ استانی در چادگان برگزار شد و همچنین منجیان استان به المپیاد نجات غریق اعزام شدند.

وی درخصوص نحوه فعالیت منجیان نیز یادآورشد: منجیان آموزش دیده پس از دریافت کارت مربی‌گری در قالب قوانین قدراسیون و اداره کار در استخرها مشغول می‌شوند.

نایب رییس هیات نجات غریق و غواصی استان عنوان کرد: اکنون ۸۰ استخر در استان برای این رشته پروانه دریافت کرده‌اند و هیات نجات غریق به صورت منظم وضعیت پروانه این استخرها را بررسی و نظارت و باررسی‌های مورد نیاز را انجام می‌دهد که  استان در این زمینه دارای شرایط خوب و ایده‌آلی است و مشکلی وجود ندارد.

وی درمورد اجرای طرح‌های استعدادیابی نیز گفت: استعدادیابی در رشته نجات غریق در قالب مدارس نجات غریق صورت می‌گیرد و منجیان درجه یک و مدرسان مجاز به انجام این کار هستند.

موفق افزود: رشته نجات غریق در شهرستان‌های نائین، کوهپایه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، لنجان، چادگان، گلپایگان، خوانسار، آران وبیدگل، کاشان، شهرضا، دهاقان و دولت‌آباد فعال است.

نایب رییس هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: تیران و زواره به‌تازگی دارای استخر شده و نجات غریق در این شهرها نیز فعال شده‌است.

نجات‌غریق به فردی اطلاق می‌شود که با فن شنا آشناست و برای حفظ و نگهبانی از جان شناگران آموزش‌های تخصصی را دیده‌است.

تداوم درمشاهده برای برآورد خطرات احتمالی، اقدام درست در حوادث اضطراری، حمل غریق به بیرون از محیط آب و دریا، انجام اقدامات اولیه ضروری و احیای قلبی-ریوی غریق به منظور نجات وی تا رسیدن نیروهای امدادی و پزشکی از وظایف کلیدی یک غریق‌نجات است.

غریق‌نجات‌ها ممکن است وظایف دیگری از قبیل اجرای قوانین و تذکر دادن نکات مطلع‌کننده اساسی نیز داشته‌ باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.