حجت‌الله علی‌عسگریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با نفوذ سامانه ناپایدار به استان از بعداز ظهر فردا، افزایش ابر و به‌تدریج بارش به‌ویژه برف از غرب استان آغاز و روز شنبه بارش برف و باران بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

وی بیان کرد:این ناپایداری‌ها تا پایان روز یکشنبه در استان وجود خواهد داشت و پس از آن با کاهش دما در بیشتر نقاط استان، دما به زیر صفر خواهد رسید.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر شرایط به نسبت پایدار در استان تا اواسط فردا (جمعه)  و بر این اساس امروز آسمان در بیشتر مناطق استان به صورت صاف گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه و کمینه دما در کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۵ و یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.  

علی عسگریان برای کلان‌شهر اصفهان در روز جمعه (فردا)، هوای قسمتی ابری و غبارصبحگاهی به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد در  شب  بارش  برف و باران و برای روز شنبه، آسمانی ابری و بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد شهری، به ویژه در مناطق کوهستانی و مرتفع در این منطقه هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تقویت نفوذ سامانه ناپایدار و تشدید فعالیت سامانه بارشی، احتمال بارش برف در این استان از اوایل روز شنبه تا نیمه اول روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه افزوده شده است: این ناپایداری‌ها بیشتر در مناطق نواحی غربی و جنوب غربی و به ویژه مناطق کوهستانی و مرتفع استان پیش بینی می‌شود.

هواشناسی اصفهان در این اطلاعیه با اشاره به احتمال لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد شهری، جاده‌ای و محورهای مواصلاتی به ویژه مناطق کوهستانی از شهروندان خواسته که از تردد غیر ضروری در جاده‌ها به ویژه در بخش‌های کوهستانی خودداری کنند.


 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.