بر اساس آخرین آمارها ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان یارانه به متقاضیان واجد شرایط دریافت حمایت معیشتی در کشور تا کنون پرداخت و پس از واریز آخرین دور سبد حمایت معیشتی مقرر شد، افراد خواهان دریافت این سبد درخواست خود را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند.

بیش از پنج میلیون خانوار برای دریافت حمایت نقدی نام‌نویسی کردند و بر این اساس به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجازه دادند وضعیت مالی خانوار را بررسی کند که بنابر اعلام این وزارتخانه، بررسی اطلاعات بانکی خانوارهایی که برای دریافت سبد حمایت معیشتی نام‌نویسی کرده باشند، به صورت خودکار و سیستمی انجام می‌شود.

پرداخت بسته حمایت معیشتی دولت که دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است که بیش از ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار از یارانه معیشتی برخوردار شدند و ۲۴ میلیون نفر این یارانه را نگرفتند.

میرهادی قره سید رومیانی پنجشنبه‌شب در جمع خبرنگاران تشریح کرد: اعتراض افرادی که یارانه معیشتی به آنها تعلق نگرفته، در حال بررسی کارشناسی و فنی است که نتیجه آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید سرزده معاون اول رییس جمهوری از این ستاد به دلیل اهمیت موضوع افزود: بررسی شمول یارانه معیشتی کاری فنی است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام بوده و مردم باید به خادمان خود در این وزارتخانه اعتماد داشته باشند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: به نظر می‌رسد که با اجرای این طرح بتوانیم بخشی از نگرانی‌های مردم را برطرف و به هدف‌های عالی نظام در این حوزه همراه با رفاهی که برای معیشت مردم ایجاد خواهد شد، کمک کنیم.

وی در مورد افزایش حقوق کارگران برای سال ۱۳۹۹ گفت: این موضوع بر عهده شورای‌عالی کار است که با توجه به مولفه‌هایی مانند تغییر قیمت‌ها، با ایجاد فهم و نگاه مشترک در همه ارکان امید است به یک تعادل برسیم.

کاشان، نخستین شهر موفق در اجرای مبانی مورد نظر وزارت تعاون

رومیانی در ادامه نیز به همایش تجلیل از حامیان بنیاد خانواده اشاره و اظهار کرد: کاشان با وجود فعالیت بنیادهای خیریه و سازمان‌های مردم نهاد، نخستین شهری است که در راستای اجرای برنامه ششم توسعه بر اساس مبانی مورد نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق بوده است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد با اجرای اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه ششم توسعه بتوانیم در آینده برنامه پویش سازمان‌های مردم نهاد برای خانواده را که نهضت آن از کاشان آغاز شده است، به سایر نقاط کشور گسترش دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برای تقویت و اعتلای بنیادهای خیریه‌ای مانند حمایت از بنیان خانواده و ورزش که در شهرستان کاشان راه‌اندازی شده‌اند، این وزارتخانه برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

وی همچنین از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای سازمان بهزیستی برای پویش تهیه جهیزیه در شهرستان کاشان خبر داد.

همایش تجلیل از حامیان بنیاد خانواده به میزبانی سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار و ۵۰ نفر از حامیان و فعالان قدردانی شدند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.