حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی روز سه‌شنبه در آیین آغاز طرح آزمایشی هر خانه یک پایگاه سلامت در کاشان تشریح کرد: برای نمونه سلامتی در رفتار بسیار مهم است اما رفتارهای کنونی جامعه قابل قبول دین مبین اسلام نیست و حتی رفتار در بخش‌هایی مانند ساخت مسکن چنان که انتظار می‌رود، به سمت سلامت گام برنمی‌دارد.

وی افزود: برخی بیماری‌های مردم از مسائل روحی و روانی مانند حسادت و کینه ناشی می‌شود که باید برای از بین بردن آنها چاره‌اندیشی کرد. 

امام‌جمعه آران‌وبیدگل بیان کرد: آن بخش از درآمدهای کشور که باید برای رشد و تعالی جامعه مصرف شود، برای درمان بیماری‌ها هزینه می‌شود و این مهم بسیار نگران کننده است.

وی همچنین تدریس برخی از کتاب‌های دانشمندان پیشین ایرانی در رشته طبابت را برای دانشجویان پزشکی خواستار شد.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این آیین اظهار کرد: افزایش سطح آگاهی و ارتقای سواد سلامت در جامعه موجب می‌شود که مردم بیشتر به سلامتی خود اهمیت دهند.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی اضافه کرد: سلامت به عنوان یکی از نیازهای اساسی برای توسعه اجتماعی در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد و هر گونه تخصیص اعتبار و اقدام در این بخش، سرمایه‌گذاری و زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: با توجه به خودمراقبتی، نیاز به مراجعه به پزشک و مصرف دارو کاهش می‌یابد و این مهم برای وضعیت کنونی کشور که در شرایط اقتصادی خاص و زیر شدیدترین تحریم‌های ناعادلانه دشمن قرار گرفته، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار ویژه کاشان تشریح کرد: در همین راستا برطرف کردن مشکلات تامین دارو، تامین اتوبوس ویژه سالمندان و توان‌یابان، پرداخت مطالبات بیمارستان شهید بهشتی، جلوگیری از قاچاق کالاهای مضر برای سلامتی، نظارت بر کشتار دام و طیور و بهبود وضعیت معیشت و رفاه سالمندان از جمله مسایل در حال پیگیری‌ و اقدام است.

وی در ادامه نیز همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی شهرستان را برای اجرای مناسب طرح آزمایشی «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در کاشان خواستار شد.

طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت همزمان با استان‌های سمنان و قزوین از امروز در کاشان آغاز شده است.

یک نفر از هر خانواده در چارچوب این طرح با هدف جامعه محور کردن خدمت و جامعه محور کردن علوم پزشکی به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود و آموزش‌هایی برای پیشگیری و مراقبت‌های اولیه و توان‌بخشی دریافت می‌کند.

طرح آزمایشی هر خانه یک پایگاه سلامت که تا اسفند سال‌جاری ادامه می‌یابد، در ۲ مرکز خدمات جامع سلامت مهرپرور و شهید ساکنی کاشان با جمعیت زیر پوشش نزدیک به ۳۴ هزار نفر به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.