دبیر سومین کنفرانس ملی نانوساختارها، علوم و مهندسی نانو با اشاره به برگزاری سخنرانی‌هایی در رشته‌های شیمی، فیزیک، بیوفیزیک، کشاورزی پزشکی، مکانیک و نساجی گفت: ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده بود که از میان ‌آنها ۱۵۰ مقاله در این کنفرانس یک‌روزه ارایه می‌شود.

معصومه فیروزی افزود: بارگذاری ناپروکسن در کامپوزیت پلیمری مروپروس سیلیکا و بررسی خصلت رهایش آن، استفاده از نانوکلاسترهای نقره تولید شده روی بستر DNA به عنوان بیوسنسور برای تعیین فعالیت آنزیم DNA  متیل ترانسفراز و شبیه‌سازی دینامیک مولکولی خواص مکانیکی نانو کمپوزیت پلیمر پلی‌پرپلین با صفحه‌های گرافن عامل‌دار از جمله مقاله‌ها بود.

وی سنتز نانوذرات نقره با استفاده از عصاره گیاه شیروانی و بررسی خواص ضدمیکروبی نانوذرات سنتز شده و خواص آنتی اکسیدانی عصاره، بررسی حذف فلزات سنگین کروم و آهن در محیط‌های محلول جاذب معدنی مگنیت، ساخت بلور حلقه، ساختاری نو در طراحی بلورهای نوری و بررسی رفتار خمش و ارتعاشات نانوورق کیرشهف مستطیلی با استفاده از نظریه تنش کوپل اصلاح شده را از دیگر مباحث این کنفرانس علمی برشمرد.

دبیر سومین کنفرانس ملی نانوساختارها، علوم و مهندسی نانو  علوم و مهندسی نانو بیان کرد: بررسی توزیع دمایی و طیف فونونی در گرافین و گرافین دارای نقص هندسی تحت گرادیان دما با استفاده‌ از شبیه‌سازی دینامیک مولکولی، ساخت حسگر الکتروشیمی مبتنی بر پلی‌پیرول فرا اکسایش یافته و کاربرد آن برای تعیین مقدار مس در نمونه‌های محیطی از دیگر مقاله‌های ارایه شده به این کنفرانس است.

وی یادآور شد: گرفتن مجوز از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چاپ مقالات برتر این کنفرانس در مجله‌های علمی پژوهشی مورد تایید این وزارتخانه و حمایت انجمن‌های علمی غذاهای فراسودمند و پروبیوتیک، پلیمر ایران از امتیازهای مشارکت در این کنفرانس علمی بود.

بر اساس تعریف سازمان بین‌المللی استاندارد، نانومواد به دو دسته کلی نانوشی (nano-object) و مواد نانوساختار تقسیم می‌شوند؛ مواد نانوساختار دسته‌ای از نانومواد به شمار می‌آیند که دارای ساختار و خصوصیات ویژه‌ای هستند و اگر چه هیچ بعد آنها در حالت معمول در مقیاس نانو نیست اما یکی از مواد تشکیل‌دهنده ساختار آنها نانوشئ است یا از لحاظ میکروسکوپی و مورفولوژی ساختار نانومقیاس دارند.

بر اساس آمارها بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموخته و متخصص نانو در زمان حاضر در کشور مشغول کار و تحصیل بوده و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه رتبه علمی چهارم دنیا را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.