مسلم آشوری روز پنجشنبه در نشستی خبری تشریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و نام‌نویسی در سامانه بیمه سلامت، برای ارزیابی وسع که از سوی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعلام می‌شود، ثبت نام کرده و پس از تایید، در یکی از گروه‌ها از سازمان بیمه سلامت خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی خانوارها به سه دسته جهت دریافت دفترچه بیمه و خدمات بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت افزود: گروه نخست خانوارهای دارای درآمد کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار یا خانوارهایی که در یکی از سه دهک‌ درآمدی پایین قرار می‌گیرند، ۱۰۰ درصد حق بیمه آنها از سوی دولت پرداخت شده و رایگان پوشش داده می‌شوند.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان_کاشان بیان کرد: گروه دوم خانوارهای با درآمد بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار یا خانوارهایی که در دهک درآمدی چهارم قرار می‌گیرند، با پرداخت ۵۰ درصد سرانه حق بیمه، برابر ماهانه ۲۴۲ هزار ریال، زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: گروه سوم خانوارهای با دارای درآمد برابر حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و بیشتر از آن یا خانوارهای دهک درآمدی پنج و بالاتر هستند که با پرداخت ۱۰۰ درصد سرانه حق بیمه، برابر ماهانه ۴۸۴ هزار ریال در سال‌جاری زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

آشوری یادآور شد: بر اساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جامعه اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت برای حق سرانه بیمه با ارزیابی توانایی مالی و ضوابط مربوطه انجام می‌شود.

وی در ادامه از پرداخت ۲۷۹ میلیارد ریال به موسسه‌های طرف قرارداد در سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: ۱۴۴ میلیارد ریال از این رقم برای اسناد سرپایی و ۱۳۵ میلیارد ریال نیز برای اسناد بستری پرداخت شده است.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان_کاشان افزود: ۶ ماهه نخست امسال ۵۶ هزار عملیات بیمه‌گری متشکل صدور اولیه دفترچه، تمدید و تعویض، ابطال دفترچه‌های فاقد اعتبار، صدور دفترچه‌های المثنی انجام شد.

وی همچنین به ۴۲۲ هزار اسناد بستری و سرپایی شامل نسخه‌ پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپی‌ها اشاره کرد و گفت: برای دسترسی آسان‌تر بیمه‌شدگان به خدمات بیمه‌ای، سه دفتر پیشخوان دولت در کاشان و سه دفتر در آران‌وبیدگل با ۲ دفتر پیشخوان دولت در نطنز و بادرود عملیات بیمه‌گری انجام می‌دهند.

آشوری تاکید کرد: بر اساس تعرفه مصوب هیات وزیران، ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه سرپایی بیماران از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان صندوق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در صورت رعایت نظام ارجاع، فقط پنج درصد هزینه بستری را به صندوق پرداخت می‌کنند و هزینه درمان بیماران خاص در همه صندوق‌ها در مرکزهای دولتی رایگان پرداخت می‌شود.

وی بیماران خاص را شامل مبتلایان به دیابت (دیالیزی)، هموفیلی، تالاسمی، نارسایی (پیوند) کلیه و ام.اس عنوان کرد و افزود: هزینه‌های دارویی بیماران سرطانی نیز تا ۹۰ درصد پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان_کاشان، هم‌اکنون ۵۰۰ موسسه شامل داروخانه‌ها، پزشکان، مرکزهای تصویربرداری، سونوگرافی و سه بیمارستان خصوصی با این بیمه طرف قرارداد هستند.

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان اصفهان از خدمات بیمه سلامت ایران استفاده می‌کنند که افزون‌بر ۱۲۵ هزار نفر از این افراد در حوزه سرپرستی شمال این استان (۷۵ هزار نفر در کاشان، ۲۸ هزار نفر در آران‌وبیدگل و  ۲۱ هزار نفر در نطنز) قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.