حجت الاسلام و المسلمین سید کریم امامی در نماز جمعه تیران افزود: جوانان تلاش زیادی برای انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان و سایر عرصه‌های اجتماعی و علمی انجام می‌دهند اما بروکراسی سخت اداری و زمان طولانی صدور مجوزها فرصت کار را از آن‌ها می‌گیرد.

وی بیان کرد: در دیدار رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های دانش‌بنیان، زمان طولانی ارایه مجوز به فعالیت تولیدی مشخص شد که باید برای رفع این چالش اساسی تدبیر جدی شود.

وی اتلاف زمان و شرایط سخت اداری را مایه بی‌انگیزه شدن جوانان‌ برشمرد و گفت: باید از فعالیت‌های جوانان حمایت کرد و شرایط برای فعالیت آن‌ها را تسهیل کرد تا اینکه با نیرو و انگیزه بیشتری برای حضور در اجتماع و رفع نیازهای کشور به صحنه بیایند.

امام جمعه موقت تیران ساخت جت یاسین را از دیگر افتخارات علمی و نظامی کشورمان معرفی‌  و اضافه کرد: وجود افراد توانمند و متعهد در عرصه‌های مختلف زمینه ساز پیشرفت کشور است اما رفتارهای سلیقه‌ای و نبود حمایت از نخبگان باعث فرار مغزها و یا بی انگیزگی آن‌ها می‌شود.

وی به اقتدار نیروی‌های مسلح و دستگاه های امنیتی در شناسایی سرویس‌ها جاسوسی در کشور اشاره‌کرد و ادامه‌داد: دستگیری یکی از عوامل اسرائیل در ایران که اقدامات جاسوسی در سال های گذشته انجام می داده از افتخارات نظام محسوب می شود و دشمنان را ناامید می‌کند.

وی فشارهای اقتصادی دشمن برای نابودی نظام جمهوری اسلامی را تلاشی بیهوده معرفی‌کرد و گفت: مردم تحت این فشارها مقاومت خواهند کرد و دشمن نسبت به این توطئه خود مثل جنگ نظامی در برابر ایران شکست خواهد خورد.

امامی یادآورشد: ایستادگی و مقاومت علیه جنگ اقتصادی دشمن اقتدار نظام را در عرصه‌های بین المللی نشان خواهد داد و دشمن را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی با اشاره به آیین اربعین تصریح کرد: این مناسبت فقط برای شیعیان دارای ارزش نیست بلکه سایر پیروان ادیان مختلف محبت امام حسین(ع) را در وجود خود دارد و راهپیمایی اربعین همه ادیان را فراگرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.