حسین فتاحی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باید افزون‌بر سه هزار تن پسته خشک در شرایط عادی از مزارع شهرستان آران‌وبیدگل برداشت شود که با توجه به شرایط پیش آمده، امسال به نزدیک یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: احتمال می‌رود علت اصلی کاهش تولید پسته در آران‌وبیدگل گرما و آبیاری کم در سال‌جاری باشد که در این راستا کارشناسان مرکز تحقیقات پسته نیز جهت بررسی بیشتر موضوع به این شهرستان سفر کردند.

مدیر جهاد کشاورزی آران‌وبیدگل با اشاره به وجود هفت ترمینال فرآوری پسته در این شهرستان اضافه کرد: پسته‌های برداشتی امسال از سطح مزارع در نقاط گوناگون این شهرستان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد پوکی دارند که این امر نیز به نوبه خود موجب کاهش میزان برداشت و تولید پسته شده است.

وی اظهارداشت: آران‌وبیدگل قطب تولید پسته در استان اصفهان است اما سال گذشته نیز به علت تنش دمایی شاهد خسارت و کاهش تولید پسته در این شهرستان بودیم.

فتاحی با اشاره به وجود سه هزار و ۹۰۰ هکتار باغ پسته شامل ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار باغ بارور یادآور شد: کار برداشت محصول پسته از اوایل مهرماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

شهرستان آران‌وبیدگل با ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه در شمالی‌ترین نقطه استان، در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع است.

۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.