فاطمه زهرا سیدان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۱۳۶.۱ میلی متر بود، ۹۲.۷ درصد و نسبت به دوره بلند مدت  ۳۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.  

سال زراعی از ابتدای مهر هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.  

وی تصریح کرد: بیشترین بارش سال زراعی گذشته در فریدونشهر با ۷۸۵.۴ میلی متر ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل و بلند مدت به ترتیب ۱۳۴.۴ و ۳۷.۴ درصد افزایش داشت.  

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان کمترین بارندگی ها در سال زراعی ۹۷- ۹۸ را متعلق به شهرستان خور و بیابانک ذکر و اضافه کرد: کمترین بارش سال زراعی گذشته در خور و بیابانک با ۸۹.۴ میلی متر ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل و بلند مدت به ترتیب ۷۰ و ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.  

وی میانگین بارش های امسال شهر اصفهان را ۱۸۲.۶ میلی متر ذکر کرد و افزود : این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل ۱۲۱.۱ درصد و نسبت به میانگین بارش های بلند مدت نیز ۴۹.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

سیدان تصریح کرد: بارش های بالای نرمال در فصل پاییز  و آبانماه در استان اصفهان پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در خصوص آخرین وضعیت جوی استان  در روزهای آینده گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر جو پایدار و آسمانی صاف و آفتابی و برای مناطق مرکزی همراه با غبار صبحگاهی تا سه روز آینده بر روی استان است و پدیده خاص دیگری در این مدت پیش بینی نمی شود.  

اراضی کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است.
/۶۰۲۶/ ۷۱۵۰ / 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.