طاهره چنگیز روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ و  استقبال از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در سالن شهید منصور موحدی بیمارستان الزهرا اصفهان افزود: دانشگاه این فرصت را فراهم می کند که دانشجو رشد همه جانبه ای در تمامی ابعاد شخصیتی و روحی خود ایجاد کند.

وی اظهارداشت : دانشجویان علوم پزشکی در طول تحصیل باید بتوانند کنترل عواطف، قدرت نه گفتن و تحمل نه شنیدن را پیدا کنند و به عنوان سفیران سلامت در مورد پدیده های پیرامون خود کنجکاو و محقق باشند. 

وی تاکید کرد: دانشکده پزشکی علوم پزشکی اصفهان با ۷۴ سال قدمت و سایر دانشکده ها مانند داروسازی و پرستاری با قدمتی بیش از ۵۰ ساله، خدمات ارزنده ای را به اصفهان و کشور ارایه کرده اند و این مرکز علمی همواره از جایگاه بالایی در بین دانشگاه ها علوم پزشکی کشور برخوردار بوده است.

 چنگیز ادامه داد: رشته های علوم پزشکی همگی کاربردی و حرفه ای هستند که با سلامت انسان ها سر و کار دارد و برخلاف برخی رشته های دیگر که ممکن است رشته های ذوقی باشد، دانشجویان پزشکی باید با فراگیری تمامی جزییات خود را برای خدمت به همنوعانشان به علم روز مسلح کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در این آیین پذیرش دانشجویان در علوم پزشکی اصفهان را موفقیت بزرگ برشمرد و به اهمیت توجه به جنبه های مختلف زندگی و صرف زمان برای ارتباط با پروردگار تاکید کرد.

حجت الاسلام خوش نویس زاده با تاکید بر اهمیت نماز به برگزاری نماز جماعت در دانشکده ها علوم پزشکی اشاره و به دانشجویان توصیه کرد در این امر مقدس شرکت کنند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس های آیینی محرم و دفاع مقدس دایر شد و آثار هنری تولید شده توسط دانشجویان علوم پزشکی اصفهان که در جشنواره سیمرغ پذیرفته شدند به نمایش درآمد و  کانون ها و تشکل های دانشجویی و واحدهای مختلف دانشجویی خدمات و فعالیت های خود را به دانشجویان جدیدالورود معرفی خواهند کرد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است.

این دانشگاه با داشتن ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور است.

اصفهان به عنوان دومین استان دانشگاهی کشور پس از تهران، حدود ۱۷۰ دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزش عالی با ۲۸۰ هزار دانشجو دارد.

۳۰۸۰/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.