سید مهدی میربد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایمنی سیستم گرمایشی مدارس استان اصفهان در دولت تدبیر و امید به بیش از سه هزار مدرسه رسیده که در مقایسه با سال 92 رشد 40 درصدی داشته است.

وی بیان کرد: بیش از 13 هزار کلاس درس استان در سال 92 به مقاوم سازی نیاز داشتند که این آمار در زمان حاضر به 10 هزار باب رسید که البته گذشت زمان به تعداد کلاس های فرسوده مدارس می افزاید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: برای مقاوم سازی این تعداد کلاس درس هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با مشارکت خیرین قادر و مردم این مشکل رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: دولت در برنامه ششم سه میلیارد دلار اعتبار برای نوسازی و مقاوم سازی کلاس های درس به سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص داد که جهش خوبی در رفع مشکل مدارس نا ایمن خواهد بود.

میربد با اشاره به این که جهش خوبی در حوزه مقاوم سازی و توسعه مدارس استان در این مدت 6 سال صورت گرفت، خاطرنشان ساخت: در هر هفته 10 باب کلاس از سوی خیرین و یا مشارکت خیر و نوسازی مدارس در استان احداث می شود.

وی توسعه امکانات در مدارس را از تدابیر ویژه دولت برای دانش آموزان اعلام  و اضافه کرد : احداث محیط ورزشی، کتابخانه و فرهنگی در مدارس از سیاست های دولت بوده که در حال انجام است که سرانه فضای ورزشی مدارس استان اصفهان 33 صدم درصد است.

وی استاندارد فضای ورزشی برای هر دانش آموز را یک مترمربع اعلام و بیان کرد: برای تحقق استاندارد کشوری در مدارس این استان باید 300 هزار متر مربع فضای ورزشی در مدارس استان احداث شود.

وی یادآورشد: اکنون 150 پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با مشارکت 70 درصدی خیرین در حال احداث است.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان مدرسه با دیوارهای خشتی و گلی دیگر در استان نخواهیم داشت.

هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته و بیش از پنج هزار مدرسه است.

پیش بینی می شود در سال تحصیلی پیش رو 64 هزار دانش آموز اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی و تربیتی استان شوند.

7131/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.