مهرداد مردادمند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از افزایش ۸۰۰ هکتاری گلخانه های استان اصفهان در طی ۶ سال فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد، افزود : یکی از  سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای است که  اکنون هزار ۸۰۰ هکتار گلخانه در اصفهان وجود دارد.

وی بیان کرد: در این مدت میزان تولید گلخانه ای از ۱۷۸ هزار تن به ۲۵۰ هزار تن رسید و ۹۰ درصد از تولیدات فلفل گلخانه ای و همچنین شاخه گل های زینتی صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: تسهیل شرایط و ارائه تسهیلات بانکی و مشاوره کشاورزی به فعالان این عرصه در افزایش سطح زیر کشت این محصولات رسید که تا پنج سال آینده سطح زیر کشت به بیش از سه هزار هکتار می رسد.

وی در حوزه توسعه تکنولوژی در بخش کشاورزی این استان گفت:  شیوه‌ های نوین آبیاری مثل آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون کشاورزی و پژوهش های  کشاورزی در این استان در حال انجام است که افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات نتایج این اقدامات است.

مردادمند به تولیدات پروتئینی استان اصفهان در این مدت اشاره  و خاطرنشان کرد: تولید گوشت مرغ با رشد بیش از ۷۰ هزار تنی به ۶۳۰ هزار تُن در سال رسیده و گوشت قرمز با رشد ۱۹ درصدی به بیش از ۲۷۰ هزار تُن و تولید ماهی با از ۱۸ هزار تن سالیانه به ۲۳ هزار تن در سال رسیده است.

۲۶۰ پروژه بخش کشاورزی همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان اصفهان به بهره برداری رسید.

استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بیش از ۱۸۰ هزار نفر در این بخش در استان مشغول کار هستند.

استان اصفهان در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه دوم، ماهیان زینتی رتبه نخست، گوشت قرمز رتبه پنجم، گل رنگ رتبه دوم، سیب زمینی رتبه سوم، پیاز رتبه چهارم و گل شب‌بو رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

۷۱۳۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.