داود احمدی عصر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران اردستان بیان کرد: نبود درآمد کافی و مطالبات موجب شده تا شهرداری نتواند ۱۲ میلیارد ریال، برابر سه ماه دستمزد نیروها را بپردازد اما خدمات‌رسانی با صبوری و نجابت همچنان در حال انجام است.

وی افزود: شهرداری در مجموع ۳۰ میلیارد ریال عوارض نوسازی طلب دارد که ۷۰ درصد آن مربوط به دستگاه‌های اداری بوده و جد پیگیر وصول آن هستیم.

سرپرست شهرداری اردستان، بیشترین درآمد سال‌جاری این مجموعه را از محل صدور پروانه ساخت و جرایم برشمرد و تصریح کرد: ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی‌ها به شهرداری اختصاص داده شده اما هنوز تخصیص ندارد.

وی اضافه کرد: بودجه مصوب امسال شهرداری اردستان ۱۱۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۴۰ درصد محقق شده و از سه میلیارد ریال بودجه فرهنگی نیز ۶۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

احمدی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی طرح ممیزی املاک اظهارداشت: تلاش شده الکترونیکی کردن امور و حذف کاغذ در شهرداری عملیاتی شود تا مراجعه‌های مردمی کاهش یابد.

وی ادامه داد: کار لکه‌گیری معابر و آسفالت بافت فرسوده اردستان با ۲۰۰ تن قیر یارانه‌ای نیز آغاز شده که در نهایت چهار هزار مترمربع آسفالت با تخصیص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا می‌شود.

سرپرست شهرداری اردستان همچنین با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۲۰ برنامه برای مهرماه تدوین شده تا چهره شهر برای ورود دانش آموزان به مدرسه زیبا و شاداب باشد.

احمدی در مورد راه‌اندازی اتاق پیش‌سرد کشتارگاه مشترک نیز یادآور شد: با توافق صورت گرفته قرار شد تا ۶۰ درصد از سه میلیارد ریال مورد نیاز را شهرداری اردستان و ۴۰ درصد را شهرداری زواره تامین کند که امید می‌رود در آینده نزدیک عملیاتی شود.

پیش‌تر محسن حیدری از مهر ۹۶ مسوولیت شهرداری اردستان را عهده‌دار بود که تیر امسال با دریافت کارت زرد از شورای اسلامی این شهر، استعفا کرد.

اردستان ۱۶ هزار نفری با وسعت ۶۷۰ هکتار  شامل ۱۹۵ هکتار بافت تاریخی و ۶۰ هکتار بافت فرسوده در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.