عباس رضایی دوشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در سیتی سنتر اصفهان افزود: اصفهان در توسعه فرهنگی در تاریخ نقش داشته است و امروز در جایگاه میزبانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان یکی از رسالت های فرهنگی خود را ایفا کرد.
وی اظهارداشت : نگاه همه جانبه و برنامه ریزی منسجم برای حضور کودکان کار، ناشنوا و معلول و نمایش فیلم های کودک و نوجوان در ۱۲۳ نقطه کشور و زمینه حضور همه کودکان استان ثابت کرد اصفهان سینما را برای همه کودکان می خواهد.

وی با بیان این که برای آموزش از روشهای نو و خلاقانه باید استفاده کرد، تصریح کرد : در ماه اخیر جشنواره های عشایری، خربزه، کباب و لبنیات در اصفهان برگزار شد و جشنواره ها نشان می دهد برغم مشکلات معیشتی که به لحاظ تحریم های استکبار بر مردم تحمیل شد مردم هنوز پایدار و زنده‌اند.
استاندار اصفهان  ادامه داد:  امروز با حضور شما مردم شور و نشاط کودکان و نوجوانان دو چندان شده است و می شود.
رضایی با بیان این که سخن از کودک سخن از فرداست، افزود: نسخه شفا بخش در حوزه اجتماعی و  سرمایه آینده، تعلیم و تربیت نسل جدید است.
به گفته وی بهره گیری از ظرفیت هنرمندان فرصتی است تا از زاویه هنر به کمک جامعه آمد و این نگاه  منطقی به چنین رویدادهای فرهنگی و هنری است.
جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تاکنون در۳۱ دوره برگزار شد و  در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.
بیش از ۱۱ سالن سینمای شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی داخلی و خارجی را در طول هشت روز نمایش دادند.
در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران شد.
سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.
۶۰۲۶//۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.