مجید صدیقی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان در گفت و گو با ایرنا با بیان این که مشکل اصلی در سینمای کودک مجموعه سیاستگذاری هایی است که در حوزه های مختلف به سینمای کودک می پردازد، افزود: ادامه داد: به عنوان مثال بنیاد سینمایی فارابی سیاست هایی دارد  که خیلی شفاف نیست و زمینه رصد و ارزیابی شفافی برای آن وجود ندارد.

این کارگردان خاطرنشان کرد : پراکندگی و تشتت مراجع تصمیم گیری وجود دارد و چشم انداز بلند مدتی برای تولید فیلم کوتاه یا سیاستگذاری مدونی برای تولید فیلم کودک و نوجوان نیست.

وی یکی دیگر از چالش های سینمای کودک را بی ثباتی مدیریت مدیران برشمرد و افزود: رصد سه چهار سال اخیر جشنواره نشان می دهد هر ساله مدیران جشنواره عوض شدند و تصمیم گیری با تغییرات عمده مواجه بوده است.

صدیقی ادامه داد : اساسا هر مجموعه ای فرهنگی برای داشتن سیاست های بلند مدت و برنامه ریزی های کلان، نیازمند آرامش و ثبات است و در جایی که ثبات مدیریت نباشد، نزدیک به ذهن است که تولیدات ما و برآیند این شکل از سیاستگذاری ها هست از حداقل کیفیت لازم برخوردار نیست.

این نویسنده خاطرنشان کرد: طبیعی است که در چنین فضایی مجموعه این مشکلات زایایی روبه رشدی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سینمای کودک سالهای متمادی یارانه ای است، افزود: البته حمایت از سینمای کودک و نوجوان سالهای سال است که اتفاق می افتد ولی متاسفانه منحصر  و محدود به چند چهره شاخص شده است.

این کارگردان ابراز امیدواری کرد این رویکرد حمایتی بنیاد فارابی و مراکر تضمیم گیر از چرخه چند فیلم ساز خارج شود و جوانان با ذوق و استتعداد، خلاق و با انرژی در حوزه فیلم سازی در چرخه حمایتی دستگاه های فرهنگی کشور قرار گیرد.

مجید صدیقی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مجید صدیقی می‌توان به فعالیت در فیلم مرگ سپید اشاره کرد.

مجید صدیقی در سال ۱۳۸۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم مجید صدیقی در این سال، فعالیت در فیلم مرگ سپید به کارگردانی مرتضی آتش زمزم محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مجید صدیقی فعالیت در فیلم مرگ سپید بود. صدیقی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۸۹ فیلم مرگ سپید به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. مجید صدیقی توانست با فعالیت در فیلم مرگ سپید تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر شهرام قائدی، ذبیح افشار،مهدی باقربیگی و مانا بهرامی توانست سطح کاری او را متحول کند.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تا کنون در ۳۱ دوره برگزار شد و  در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

بیش از ۱۱ سالن سینما با ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.