حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: ابعاد خطبه غدیر کمتر مورد تفسیر و تحلیل در جامعه قرار گرفته که این غفلت به دست رسانه ها جبران شود.

وی بیان کرد: فضای مجازی یکی از  زمینه های مهم برای تبیین جنبه های ارزشی و اسلامی خطبه غدیر است و فعالان فرهنگی به این موضوعات مهم و جامعه ساز بپردازند.

امام‌جمعه تیران و کرون با اشاره تبیین جنبه های شخصیتی حضرت علی(ع) و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) در خطبه غدیر تصریح کرد: کارهای بزرگ نباید به آدم های کوچک سپرده شود که ابن موضوع کمر جوامع را شکسته است.

وی اضافه کرد: در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) سو مدیریت  وجود ندارد و شایسته سالاری در مدیریت جهانی حاکم شود.

خطیب جمعه تیران بر شکوه برنامه های عید غدیر تاکید و اضافه کرد : از اعیاد مهم عید غدیر است که عیدالله اکبر مشهور است و باید در این عید اتفاقات بزرگی در هر منطقه رخ بدهد.

وی ادامه داد: همه مردم به اندازه توانایی خود برای تکریم عید غدیر کار کنند و مایه ابهت و شیعه بشوند که در تیران و کرون بازسازی واقعه غدیر و همایش و جشن های متنوعی در این روز و هفته ولایت برگزار می شود.

رشیدیان به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: شکوه مساجد به تلاش همگانی و همت متولیان این حوزه نیاز دارد و روحانیون در مسیر فعالیت های فرهنگی مساجد تلاش جدی داشته باشند.

/6026/7131

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.