آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: رژیم بعث عراق اسرای ایرانی را با هدف اینکه از انقلاب برگردند زیر سخت ترین شکنجه های روحی و جسمی قرار داد و حتی برخی از این عزیزان را زیر این شکنجه ها به شهادت رساند اما آزادگان سرافراز ما همانند عمار یار باوفای پیامبر اسلام، دست از انقلاب و ولایت بر نداشتند و برای ما افتخار آفریدند زیرا دنیا فهمید که هیچ چیز نمی تواند ملت ایران را از اهداف خود دور کند. 

وی اضافه کرد: در سایه این افتخارات است که نیروهای مسلح ما روز به روز به موفقیت های بزرگی دست می یابد و دشمنان جرات نمی کنند به حریم امنیت آب و خاک ما وارد شوند که نمونه بارز آن توقیف کشتی انگلیسی در آب های ایران و آزادی کشتی ایرانی توقیف شده توسط انگلیس در تنگه جبل الطارق  بود. 

امام جمعه اصفهان اظهارداشت: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که این قدرت در سایه مقاومت ملت، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آزادگان سرافراز به دست آمده است. 

وی بیان کرد: باید نسل جوان کشور را بگونه ای تربیت کنیم که جانشین های خوبی برای پرچمداری عزت و استقلال ایران اسلامی باشند و با صبر، استقامت، بصیرت و آگاهی راه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) هموار کنند و حکومت اسلامی را به فرزند پیامبر اسلام تحویل دهند. 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه فرارسیدن عیدغدیر را به شیعیان جهان تبریک گفت و افزود: در روز غدیر، پیامبر اسلام امامت الهی را برای مردم تعیین کردند و این امامت حتی با امامت ابراهیمی نیز متفاوت است زیرا همانند پیامبری، یک مقام الهی می باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید با مطالعه در آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر و روایات ائمه معصومین امام شناسی را فرا گیرند، تصریح کرد: امامت و ولایت، انتخابی نیست زیرا ریاست محض بر مردم و جامعه نیست. 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رای مردم بر امام نمی تواند مشروعیت بیاورد، گفت: زیرا همانند انتخاب یک امام جماعتی است که از سوی مردم انتخاب شده باشد اما حائز شرایط نباشد به طور مثال فاسد باشد و همه هم به او اقتدا کنند، آیا چنین شخصی چون از سوی عده ای انتخاب شده است، شرایط شرعی را دارد ؟ که جواب خیر است. 

وی فرا رسیدن 15 ذی الحجه سالروز ولادت امام هادی (ع) و 18 ذی الحجه روز غدیر را به مردم تبریک گفت و افزود: این روزها مقدمه ای است تا برای ماه محرم و روز عاشورا آماده شویم و در وجود خود ولایتمداری و امام شناسی را  تقویت کنیم. 

2093/6026/         

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.