رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان گفت: طرح بازیافت آسفالت سرد برای اولین بار در استان اصفهان در محور ترانزیت اردستان به نایین به کار گرفته شد.

مرتضی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در اردستان، اظهار کرد: اصحاب رسانه به دلیل مشکل اعتباراتی که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد می‌توانند فرهنگ بهره‌وری و رانندگی و خیلی موضوعات دیگر را آموزش دهند و در کاهش تصادف مؤثر باشند. این مسائل نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی دارد که خبرنگاران نوک پیکار این موضوعات قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان اردستان در مجموع ۲۵۰ کیلومتر جاده ترانزیت وجود دارد، گفت: با توجه به وضعیت نامناسب محور اردستان - نائین به تازگی ۲۱ کیلومتر محور ترانزیت این مسیر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال در حال روکش آسفالت سرد بازیافت است‌ که از محل اعتبارات ملی تأمین و پرداخت شده است. طرح بازیافت آسفالت سرد برای اولین بار در استان اصفهان است که به کارگیری می‌شود و جهت بهسازی بخشی از محور ترانزیت اردستان به نایین این طرح به کار گرفته شد.

صادقی تصریح کرد: جاده ترانزیت مسیری بین‌المللی و اقتصادی بوده که اهمیت بالایی دارد و جز شریان اصلی کریدور شمال - جنوب به شمار می‌آید. در حال حاضر هر ساعت ۳۵۰ خودرو در آن تردد می‌کند که از این رو نگهداری آن ضرورت دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان گفت: یکی دیگر از پروژه‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان، آسفالت ۵ کیلومتر از محور اردستان - زواره است که در حال انعقاد قرارداد ۱۸ میلیارد ریالی است. این پروژه باید تأمین پیمانکار شود و امیدواریم تا قبل از فصل سرما انجام شود.

صادقی با اشاره به اینکه در کل شهرستان اردستان حدود ۸۲۵ کیلومتر جاده روستایی وجود دارد، افزود: با پیگیری‌های مستمر نماینده مردم در مجلس، فرماندار و رئیس سازمان راهداری، اعتبار روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر طول مسیر را گرفتند که تاکنون ۱۸ کیلومتر مسیر روستایی بخش مرکزی انجام شده است.

وی به نقاط حادثه‌خیز موجود در محورهای ارتباطی شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از ۶۷ نقطه حادثه خیز استان اصفهان دو نقطه حادثه خیر در شهرستان وجود دارد که امیدواریم در آینده با تأمین اعتبار و کار مهندسی این مسیرها اصلاح شود.


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان در خصوص آسفالت باند دوم محور اردستان – اصفهان، گفت: سازمان راهداری، آسفالت این محور را پذیرفته و به محض اینکه اقدامات زیرسازی به پایان برسد آسفالت‌ریزی انجام می‌شود. قرارداد این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال است که توسط نماینده مردم اردستان در مجلس تأمین اعتبار شده است.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم جاده‌ها مواجه هستیم که از مردم می‌خواهیم در این خصوص اگر مواردی را مشاهده کردند به ما گزارش دهند، گفت: دسترسی‌های غیرمجاز در محورهای شهرستان مخصوصاً جاده ترانزیت موضوعی است که گاهی متخلفان استفاده می‌کنند و خطرآفرین بوده که از شهروندان می‌خواهیم از مسیرهای قانونی استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۳۰۹۵


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.