فرماندار اردستان گفت: مجموع مقرراتی که در کشور منجر به ایجاد کسب و کار می شود سختی و دچار مشکل است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در اردستان، حمیدرضا تاملی شامگاه گذشته (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از یک کارگاه خودکفایی در اردستان، اظهار کرد: خداوند ظرفیت های بسیاری به این آب و خاک عنایت کرده است و در حالیکه امروز با بزرگترین تحریم اقتصادی مواجه هستیم، همچنان بیست و هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شویم.

وی با بیان اینکه با وجود همه خباثت ها و مشکلاتی که در زمینه معیشت مردم وجود دارد هیچ کمبودی در این بخش مشاهده نمی کنیم، افزود: مهمترین فرصتی که در فضای تحریم ها وجود دارد حرکت به سمت استفاده از ظرفیت های مردمی و منابع در اختیار مردم برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در استان اصفهان و به خصوص در ناحیه شمال، شمال شرق و شرق با موضوع شغل به این معنی که یک فعالیتی تعریف شود که شخصی در آن اشتغال داشته باشد و درآمدی را کسب کند مشکلی نداریم، گفت: امروز مهمترین خطری که شهرستان های این بخش از استان را تهدید می کند مهاجرت از استان های دیگر به آنها است.

تاملی با بیان اینکه در یک مقطعی بعد از انقلاب سیاست های ارتقا آموزش عالی و توسعه دانشگاه ها مورد توجه بود و امروز برای ایجاد اشتغال متناسب با تحصیلات آن افراد مشکل داریم، تصریح کرد: البته در تمام شهرستان های استان ظرفیت هایی اشتغال وجود دارد، اما مورد استقبال متقاضیان شغل قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه امروز برای ایجاد یک شغل در صنایع بزرگ حدود 500 میلیون تومان نیاز است، افزود: ایجاد کارگاه های کوچک می تواند اشتغال قابل توجه درون زا را که با هدف اقتصاد مقاومتی است، تامین کند. صنف خیاطان اردستان در تهران سالانه نزدیک به پنج میلیون پیراهن تولید می‌کنند که می‌توان بخش زیادی از این ظرفیت را به شهرستان انتقال داد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه با رایزنی های متعددی که با بنیاد برکت انجام شده این مجموعه با تعهد 1500 شغل در شهرستان مستقر شد، گفت: امروز باید ذهنیت و باور خود درباره شغل را تغییر دهیم. در هیچ جای از کشور برنامه ای برای توسعه دولت و ساختارهای دولتی وجود ندارد و مدام باید در حال ترویج این فرهنگ باشیم که اشتغال به معنی تولید ثروت را از درون خود جامعه ایجاد کنیم.

تاملی با بیان اینکه متاسفانه ایران در جایگاه 128 رتبه بندی سهولت کسب و کار دنیا قرار دارد، خاطرنشان کرد: مجموع مقرراتی که منجر به ایجاد کسب و کار در کشور می شود دچار سختی و مشکل است. راه اندازی یک شغل در ایران متوسط 70 روز طول می کشد، اما در کره جنوبی این آمار 2 یا 4 روز است که نشان دهنده مشکلاتی است که در راه ایجاد اشتغال وجود دارد.

وی با بیان اینکه حمایت همه جانبه از تولید کننده و سرمایه گذار از برنامه های مورد تاکید مقامات کشور و استان است، گفت: امروز همه باید به موضوع ایجاد شغل و کارآفرینی با یک رویکرد جدید نگاه و کمک کنیم تا بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات کشور را برطرف کنیم.

کد خبرنگار: 13095


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.