حمیدرضا تاملی پنجشنبه در آیینی به مناسبت روز خبرنگار در اردستان افزود: خبرنگاران مجاهدانی هستند که پرچم بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و بی‌ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کردند و مسوولان باید به آنها احساس نیاز داشته باشند.

وی بیان کرد: خبرنگاران مردم را از خدمات دستگاه‌ها آگاه می‌کنند و اگر این فرایند اطلاع رسانی نباشد، جفایی است که از فقدان ارتباط با خبرنگار ناشی می‌شود.

فرماندار اردستان اضافه کرد: برای اصلاح هر چه بهتر امور و مشارکت مردم هم نیازمند اطلاع از دغدغه‌های آنها هستیم که کسی بهتر از خبرنگار نمی‌تواند آنها را بازتاب دهد.

وی تصریح کرد: مدیران باید با خبرنگاران به یک باور و فهم مشترک رسیده و آنها نیز با ترسیم شخصیتی دلسوز، نقدها را دور از سیاسی کاری به همراه پیشنهادها ارائه کنند زیرا ملاک جامعه بی‌تفاوت نشدن نسبت شرایط جامعه است.

تاملی تاکید کرد: خبرنگاران نیز باید در زمینه موضوع‌هایی مانند آمار طلاق و ازدواج همراه با مسوولان در چارچوب ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند، جهت بهبود امور گام بردارند.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز که جنگ قدرت در دنیا حول محور رسانه ها شکل گرفته، آمریکا با قدرت رسانه‌ای بر جهان حکومت  می‌کند و امروز امپراتوری رسانه بر دنیا تسلط دارد.

حجت الاسلام سید صادق طباطبائی‌نژاد افزود: خبرنگاری در چنین شرایطی شغل با اهمیت و اثرگذاری است و خبرنگاران باید با حقیقت‌گویی، امیدآفرینی کرده و بازتاب مشکلات با رویکردی سازنده را در برنامه داشته باشند.

امام جمعه اردستان نیز در ادامه یادآور شد: ۱۷ مرداد سال ۷۷ شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا را در کشور افغانستان شاهد بودیم که همه توجه‌ها را به سوی خود برد و چنان با قلم خود اثرگذار شد که روز خبرنگار با نامش پیوند خورد.

حجت الاسلام حسن دهشیری تشریح کرد: یکی از سوگندهای قرآن کریم به قلم است که اهمیت خبر رسانی متعهد و سازنده را یادآور می‌شود؛ ارزش مرکب قلم نویسنده متعهد از خون شهید بالاتر است زیرا می‌تواند افراد مخلص و مومن را به صحنه بیاورد.

وی اضافه کرد: خبرنگار با قلم ارزش‌ها را به جامعه منتقل می‌کند که باید با صداقت و صراحت در کلام، از پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه خودداری کرده و پل مناسبی بین مردم و مسوولان باشند.

هفت نفر از فعالان رسانه‌ای شهرستان اردستان در ادامه این آیین قدردانی شدند.

افزون بر ۲۰۰ نفر عضو فعال انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان بوده و افزون بر ۲۱ هفته نامه، ۱۳ دو هفته نامه، ۳۹ ماهنامه، ۹ دو ماهنامه، ۷۴ فصلنامه در کنار ۱۷ خبرگزاری در فضای رسانه‌ای این استان وجود دارد که برخی غیرفعال هستند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.