نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جنگ قدرت در دنیا بر سر رسانه است و که اگر کشوری می خواهد قدرت داشته باشد باید رسانه داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در اردستان حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد امروز (پنجشنبه) در مراسم روز خبرنگار با اشاره به آیات قرآن در خصوص خبر و خبررسانی، اظهار کرد: کار پیامبران خبررسانی است به آنچه ما از آن دور و در دسترس نداریم. حقیقتا کار خبرنگاری شغل انبیا است.
وی با بیان اینکه امروزه مردم هر آنچه با آن زندگی می کنند، خبرهایی است که به دست می آوریم، افزود: شغل خبرنگاری بسیار شغل پراهمیت و تاثیرگذاری است. امروز جنگ قدرت در دنیا بر سر رسانه است و که اگر کشوری می خواهد قدرت داشته باشد باید رسانه داشته باشد.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکایی ها عمده فعالیتی که در دنیا می کنند با رسانه است، گفت: آمریکایی ها رسانه ها را تجهیز و تقویت می کند و به اصطلاح امپراتوری رسانه را در دنیا حاکم کرده است. کسانی که در شغل خبرنگاری خدمت می کنند باید خوبی ها را انتشار دهند و اگر می خواهند انتقاد کنند باید سازنده باشد و در کنار آن امید را به جامعه انتقال دهند.
طباطبایی نژاد با بیان اینکه رسانه واقعیت را تغییر نمی دهد و وسیله ای برای بیان واقعیت ها است، تصریح کرد: همیشه انسان هایی بوده اند که برای سیطره بر مردم واقعیت ها را برعکس مطرح می کردند و همیشه افراد حقیقت طلب واقعیت ها را برای آگاهی بیشتر مردم اطلاع رسانی می کردند.
وی ادامه داد: باید از قشر خبرنگار حمایت مادی بیشتری شود. این افراد که دلسوزی را سرلوحه کار خود دارند در چند سال اخیر در شهرستان اردستان بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت بودند.
خبرنگاران بذر یاس و ناامیدی را در جامعه نپاشند 
همچنین در ادامه جلسه امام جمعه اردستان گفت: خون شهید به تنهایی یک منطقه مشخصی را روشن می کند، اما این قلم شهید است که می تواند حرکت شهدا را به صحنه بیاورد و آنان را تاریخ ساز کند.
حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه خبرنگاران با دو ابزار ارزشمند قلم و بیان ارزش را به جامعه انتقال می دهند، گفت: اگر خبرنگار متعهد باشد می تواند با خبرهایش جلوی اتفاقات تلخ را بگیرد و گاهی یک کشور را بیدار کند. خبرنگاران با صداقت در بیان و صراحت در کلام حقایق را در متن جامعه به مسئولان برسانند و می توانند پل مناسبی بین مردم و مسئولان باشند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران به دنبال شکار سوژه و صیاد لحظه ها هستند، گفت: نباید همیشه دنبال خبری باشیم که جلب توجه کند. تیتر مناسبی که یک خبرنگاران انتخاب می کنند می تواند ذهنیت خواننده را تغییر دهد. خبرنگاران اگر با هدف اینکه خبرشان تیتر یک خواننده ها باشد به دروغ یک مطلبی را انتشار دهند بزرگ ترین خیانت را کرده اند.
امام جمعه اردستان با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط جامعه خبرنگاران نباید بذر یاس و ناامیدی را در جامعه بپاشند، تصریح کرد: نیاز جامعه امروز ما روحیه امید و نشاط است. مردم جامعه حق دارند به آینده امیدوار باشند و هنر خبرنگار این نیست که همه چیز را سیاه نشان دهند. خبرنگار آینه داری است که زشت و زیبا و سیاه و سفید را در کنار هم نشان می دهد.
کد خبرنگار 13095

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.