سرپرست وزارت آموزش و پرورش بتازگی اعلام کرد که تا اول مهر مدارس خشتی و گلی به جز در سیستان و بلوچستان برچیده می‌شود و بخاری‌های نفتی از مدارس جمع‌آوری خواهد  شد.

سید مهدی میربد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد مدارس خشتی و گلی در استان را یکصد باب کلاس درس اعلام و اضافه کرد : طرح حذف و جایگزینی این کلاس ها از یکسال و نیم قبل در استان شروع شد و تا ابتدای سال تحصیلی جاری به اتمام می رسد.

وی یادآور شد: تعداد کمی از این مدارس به لحاظ سابقه تاریخی، ثبت میراث فرهنگی هستند و  آن دسته از مدارس در حد تخلیه کلاس ها صورت می گیرد و برای هرگونه تصمیم در خصوص ترمیم و نگاهداشت به میراث فرهنگی واگذار می شود.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان به اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده برای جایگزینی مدارس خشتی اشاره ای نکرد و هرگونه ارائه اطلاعات در این زمینه را به پایان شهریور موکول کرد.

وی همچنین در پاسخ به آمار مدارس تخریبی و یا نیازمند به مقاوم سازی خاطرنشان کرد: این آمار مدام به لحاظ حوادث طبیعی شامل سیل، فرونشست آب های زیرزمینی و زلزله در حال تغییر است.

 بر اساس آمار ارایه شده ، نزدیک به 40 درصد فضاهای آموزشی موجود در استان اصفهان تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است.

میربد یادآور شد: می توان گفت رویکرد نوسازی مدارس به سمت مدارس مستحکم است و بر این اساس تمام تلاش ها برای ایمن سازی مدارس استان در حال انجام است.  

وی همچنین با اشاره به موضوع جمع آوری بخاری های نفتی از مدارس استان گفت: در ابتدای مهر امسال در هیچ یک از مدارس که زیرساخت تبدیل آنها به سیستم گرمایشی استاندارد ممکن است ، بخاری نفتی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان ادامه داد : اکنون از تعداد 260 کلاس درس دارای بخاری نفتی در استان زیرساخت 60 کلاس برای سیستم گرمایشی استاندارد وجود دارد که تمامی آنها تا اول سال تحصیلی مجهز می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر در برخی از مناطق و روستاهای استان هنوز گازرسانی صورت نگرفته است ، گفت: به محض اعلام آموزش و پرورش این مناطق مبنی بر شروع عملیات گاز رسانی، کارشناسان و مهندسان این اداره کل وارد عمل می شوند.

میربد موضوع ایمنی کلاس های درس را مقوله ای مهم در نظام آموزشی برشمرد و افزود : هرگونه بی توجهی نسبت به این مهم قابل اغماض و چشم پوشی نیست.در سال تحصیلی گذشته 850 هزار دانش آموز در  بیش از پنج هزار مدرسه استان اصفهان به تحصیل مشغول بودند.

6994/6026

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.