منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعداظهر امروز سه مورد حریق در مراتع شهرستان های سمیرم و فریدونشهر و منطقه زیست محیطی اوره نطنز داشتیم که با تلاش تیم های حفاظت منابع طبیعی و نیروهای امدادی اطفا شد.

وی اظهارداشت : خشکی پوشش های گیاهی مرتعی. گرمای هوا، وزش بادهای گرم و بی احتیاطی ناشی از حضور افراد در عرصه ها ی طبیعی از علل وقوع این حوادث بود.

استان اصفهان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی تشکیل می دهد و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل معادل (چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) است.

با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان، مسئولان هشدار دادند که احتمال آتش سوزی در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مراتع استان اصفهان وجود دارد و مردم و گردشگران باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

این مراتع با پوشش علوفه بیشتر در شهرستان‌های غربی استان از جمله فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان قرار دارند و با گرم شدن هوا و ورود به فصل تابستان رو به خشکی می‌روند و مستعد آتش سوزی می‌شوند.

/۶۰۲۶/۷۱۵۰ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.