رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالان محیط‌زیست دو استان اصفهان و خوزستان در کنار یکدیگر با همدلی و صمیمیت و با تلاش بسیار برای رسیدن به مفاهیم مشترک در حوزه های محیط زیست و آب زحمت می‌کشند چراکه هدف نهایی آنها این است که نشان دهند "همه جای ایران سرای من است".

کوروش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، در خصوص نشست صمیمانه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و اهواز با تشکلها و فعالان زیست محیطی اصفهان و اهواز، اظهار کرد: مردم اصفهان و خوزستان از دیرباز دارای پیوندهای عمیق اجتماعی و مشترکات فرهنگی بوده و در واقع باهم عجین شده هستند به همین دلیل سمن‌های این دو استان نیز با جدیت و همدلی در راستای تقویت این نگاه می‌کوشند تا محیط زیست کشور بهبود پیدا کند.

وی افزود: فعالان محیط‌زیست دو استان اصفهان و خوزستان در کنار یکدیگر با همدلی و صمیمیت و با تلاش بسیار برای رسیدن به مفاهیم مشترک در حوزه های محیط زیست و آب زحمت می‌کشند چراکه هدف نهایی آنها این است که نشان دهند "همه جای ایران سرای من است" و در این دو استان نیز مردم با همین نگاه همدلانه و در یک همبستگی ارزشمند سال‌ها است که تعامل دارند و هیچگونه مشکلی باهم ندارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ریشه بسیاری از دغدغه‌های مردم دنیا و همینطور کشور ایران در عدم اطلاع کافی شهروندان از شرایط یکدیگر است و هدف برگزاری چنین نشست‌هایی تبادل اطلاعات و تعامل در راستای کاهش این دغدغه ها است، اما نکته حائز اهمیت این است که خوشبختانه میان مردم خوزستان و اصفهان همواره پیوند عمیقی وجود داشته و دارد که مصداق این مدعا حضور جمعیت کثیری از اهالی خوزستان در اصفهان و بالعکس است. بنابراین درک همدلانه فعالان زیست محیطی از این نشست کار دشواری نبود.

محمدی اضافه کرد: نگاه همه در این جلسه صمیمانه، همدلی و همبستگی و احترام به محیط زیست و تقویت تعاملات فرهنگی اجتماعی بود و در واقع تشکل‌های زیست‌محیطی و اعضای شورای شهر دو شهر اهواز و اصفهان بر همبستگی بیشتر به خصوص در حوزه‌های فرهنگی،اجتماعی و زیست محیطی تاکید کردند.

وی گفت: برای تقویت ارتباط و تعامل مردم شهرهای اصفهان و اهواز قرار بر این شد که هفته‌ فرهنگی اصفهان در اهواز و متقابل هفته فرهنگی اهواز در اصفهان برگزار شود و همچنین طرح خواهرخواندگی دو شهر اهواز و اصفهان، نامگذاری خیابان هایی به نام دو کلانشهر بر معابر یکدیگر و برگزاری همایش‌هایی برای نزدیکی بیشتر سمن‌ها و مردم دو شهر و استان و نیز مشارکت و همراهی مدیریت شهری اصفهان در برگزاری مراسم اربعین امسال در کنار مدیریت شهری اهواز مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: همه تلاش خواهیم کرد تا آثار مخرب اندک تنش‌های میان برخی از سمن‌ها و نخبگان این دو استان که به دلیل رفتارها و اظهارنظرهای غیر مسئولانه اقلیتی در گذشته رخ داده است کاهش یابد و به سوی همدلی گام محکمی برداشته شود و به همین دلیل شعار اساسی این نشست نیز با مضمون همدلی و همبستگی در موضوع آب و محیط زیست انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر به خصوص در خوزستان و لرستان و گلستان مردم اصفهان یکپارچه تبدیل به نمادی از همدلی شدند و به میدان آمدند تا دردی از دردهای هموطنان را کاهش دهند. در این راستا ابزارهای مدیریت شهری و خدماتی اصفهان به خوزستان روانه شد تا نشان دهند درد مردم خوزستان جدای از درد اصفهان نیست. در واقع این سیل همدلی بود که در کشور تقویت شد. البته هرگز فراموش نمی‌کنیم که خوزستان دین خود را در همدلی با ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی ادا کرده است و در مسیری که نطفه اش با همدلی و مهربانی آغاز شده است تا رسیدن به آرمان‌های ارزشی و مشترکات فرهنگی و اجتماعی دواستان خواهیم کوشید.

محمدی خاطرنشان کرد: بدون حضور تشکل‌های زیست محیطی در برگزاری چنین نشست‌های توفیق نخواهیم یافت، از کوشش آنها باید تشکر کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.