شهردار شهر گز گفت: تشکیل شورای هم‌اندیشی در ساماندهی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در شهر گز بسیار مؤثر بوده است.

محمود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در شاهین‌شهر، با اشاره به برگزاری نخستین محفل شعر و موسیقی در این شهر، اظهار کرد: شهر گز دارای پیشینه و قدمت بسیاری است و صاحبان ذوق، ادیبان، مشاهیر و فرهیختگان بسیاری مانند "ادیب برومند" از این خطه بوده‌اند.

وی ، اهتمام دوره پنجم مدیریت شهری را ورود شورا و شهرداری به بخش فرهنگی در این شهر عنوان کرد و افزود: تشکیل شوراهای هم‌اندیشی فرهنگی زیر نظر اداره ارشاد در راستای به ثمر رسیدن برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مدیریت شهری مؤثر بوده است.

شهردار شهر گز احیاء مجموعه فرهنگ‌سرای "ادیب‌برومند" و تشکیل شورای هم‌اندیشی شعر و موسیقی را گامی مؤثر در ایجاد نشاط و بالندگی در توانمندی‌های فرهنگی دانست و افزود: هدف از برگزاری این محفل در مرحله اول، شناسایی و بهره‌برداری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی شهر گز بود و در مرحله دوم، انتقال این ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌ها به فراتر از شهر گز است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فرهنگ و تاریخچه غنی شهر گز، افزود: ساماندهی مسائل فرهنگی در قالب شوراهای هم‌اندیشی مانند شورای هم‌اندیشی شعر و موسیقی می‌تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار مؤثر باشد.

فرامرز رادمنش، به انجمن تعزیه شهرستان، مستقر در شهر گز اشاره کرد و افزود: محافل شعر و موسیقی از این پس به صورت ماهانه در شهر گز برگزار می‌شود و در ماه‌های محرم و صفر مراسم‌های سوگواره توسط انجمن تعزیه شهرستان جایگزین این محافل خواهد بود.

در نخستین محفل شعر و موسیقی ادیب شهر گز علاوه بر اجرای موسیقی سنتی شاعران منتخب شورای هم‌اندیشی این شهر اشعار خود را قرائت کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.