آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: انگلیس و آمریکا بدانند دوران قدیم گذشته است و ایران تحت سیطره غرب و شرق نیست.

وی سرنگونی  پهپاد آمریکایی را از مصادق های تعظیم شعائر الهی دانست و گفت : تعظیم شعار دینی دستور قرآنی است.

آیت الله طباطبایی نژاد  فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نوع تعظیم شعائر الهی است زیرا هرکس شعائر الهی را عظیم بداند به تعبیر قرآن نشانه تقوای دل او است.
امام جمعه اصفهان افزود: اصطلاح شعائر عمدتا در سوره حج ذکر شده است که دو نمونه آن  مربوط به اعمال حج است و این دو را از جمله شعائر الهی دانسته شده است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: برخی نهادهای که پس از انقلاب تشکیل شد مانند بنیادشهید، کمیته امداد و  بنیاد مستصعفین و شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی گویا الهاماتی بوده است.
وی گفت: تشکیل این نهادهای انقلابی از  کارهایی بود که حضرت علی (ع) می خواست انجام دهد و امام خمینی (ره) با تشکیل نظام اسلامی این امور را محقق کرد و در همین مسیر علوی گام برداشت.
امام جمعه اصفهان با انتقاد از کمی بودجه در امور فرهنگی و مذهبی افزود: وقتی به فعالیت های دینی و مذهبی می رسیم بودجه ای در نظر گرفته نشده است و حتی اگر بخواهیم در مدرسه ای نماز جماعت اقامه شود، هزینه ایاب و ذهاب برای امام جماعت مدارس در نظر گرفته نمی شود.
 آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: نهادهایی چون مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در امور جاری خود با کمبود بودجه مواجه هستند.
وی خاطر نشان کرد: البته بودجه و اعتبار برای برخی امور  مثل سفرهای خارجی برخی آقایان با این توجیه که می خواهند از خارج کار یاد بگیرند وجود دارد.
در پایان این مراسم از جعفر عسگری رییس پیشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان قدردانی و به جای وی محمد علی احمدی در این سمت معرفی شد.

 عسکری از سال ۷۴ تا ۸۳ جانشین و از سال ۸۳ تاکنون رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی است عمومی و غیردولتی که مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی را بر عهده دارد.

 ۶۰۲۲/ ۷۱۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.