مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در 4 ماهه نخست امسال، بالغ بر یک هزار و 199 میلیارد و 603 میلیون ریال درآمد توسط گمرک اصفهان کسب و به خزانه واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 88 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از گمرکات اصفهان، رسول کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه تغییرو تحول الزام آور است، اظهار کرد: گمرک اصفهان بنا به دلیل جایگاه استراتژیک و شاهراه حیاتی کشور در زمینه حمل و نقل و تجارت جایگاه ویژه ای دارد.
وی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان وجود قطب های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ سازی، صنایع نظامی و ... برشمرد و افزود: طی چهار ماهه سال 98 بالغ بر 2  میلیون و 452 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 49 میلیون و 506 هزار دلار استان اصفهان به مقصد 77 کشور جهان صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 37 درصد و ازلحاظ ارزش 175 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان عمده ترین کالاهای صادراتی از استان را آهن و فولاد به ارزش 624 میلیون دلار، محصولات پتروشیمی 264 میلیون دلار، محصولات شیمی آلی 88 میلیون دلار و فرش 54 میلیون دلار برشمرد و  اظهار کرد: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان، عراق با 485 میلیون دلار و 24 درصد، چین با 286 میلیون دلار و 14 درصد افغانستان با 176 میلیون دلار و 9 درصد، پاکستان با 131 میلیون دلار و 6 درصد و امارات متحده عربی با 124 میلیون دلار و 6 درصد سهم ازکل صادرات استان دارا هستند.
وی یکی از برنامه های مهم خود را افزایش جذب شرکت های استان به گمرک اصفهان که تشریفات گمرکی خود را در گمرکات دیگر انجام می دهند برشمرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال تشریفات 35 درصد از صادرات استان، از طریق گمرکات اصفهان انجام گرفته که با اجرای صحیح قوانین و ارائه تسهیلات بیشتر و اطلاع رسانی موثر با هدف کاهش هزینه های ترخیص، می توان این میزان را افزایش داد.
کوهستانی پزوه با بیان اینکه یک کارمند گمرک باید با بیش از 50 قانون مختلف آشنا باشد و جهت ترخیص و یا ورود کالا به کشور این قوانین را باید مدنظر قرار دهد، اظهار کرد: 39 هزار و 451  تن کالا به ارزش 169 میلیون و 764 هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 82 درصد و از حیث ارزش 65 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: نقاط قوت، ضعف و فرصت ها و تهدیدات گمرک اصفهان و همچنین برنامه هایی جهت بهبود وضعیت فعلی ارائه و در پرتال گمرک اصفهان بارگذاری شده است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از مهمترین قطب های تولید کشور است، گفت: در حال حاضر تعداد فعالان اقتصادی استان چهارشرکت هستند که این تعداد در شان اصفهان نیست.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی 4 ماه نخست امسال ماشین آلات برقی 48 میلیون دلار، وسایل مکانیکی 33 میلیون دلار و آهن و چدن 20 میلیون دلار بود، افزود: چین با 19 درصد، مالزی با 14 درصد، ایتالیا با 13 درصد، آلمان 13 درصد و  کره جنوبی با 12 درصد عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان بودند.
وی افزود: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی این اداره کل در تا پایان تیرماه، بالغ بر یک هزار و 199 میلیارد و 603 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 88 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.