منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان اعتبار، ۴۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت های کشاورزی و ۴۳۰ میلیارد ریال برای احداث و بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بازسازی در اصفهان پس از سیل های بهاره امسال در استان از جمله فریدونشهر، فریدن، سمیرم، بویین میاندشت و چادگان، اظهار داشت: ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به منظور بهره برداری یکهزار و یکصد خانواده برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه از این تعداد، ۴۴۱ واحد مسکونی در سمیرم، ۱۵۲ واحد در فریدونشهر و ۱۳۴ واحد در فریدن است، اضافه کرد: بنیاد مسکن به مرور زمان واحدهای مسکونی سیل زده را برای دریافت این تسهیلات و کمک های بلاعوض به بانک های عامل معرفی می کند.

شیشه فروش با اشاره به کمک رهبر معظم انقلاب به خانوارهای خسارت‌دیده از سیل، خاطرنشان کرد: برای هر خانوار ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان از سوی رهبر معظم انقلاب و بنیاد مستضعفان اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای جبران خسارت های بخش کشاورزی سیل در استان اصفهان نیز ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات و ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض ابلاغ شد.

در پی بارش‌های بهاره و جاری شدن سیل بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند.

مدیریت بحران استانداری اصفهان، خسارت حاصل از سیل بهاره امسال در این استان را بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد. 

شیشه فروش همچنین با بیان اینکه اصفهان از آبان سال ۹۶ به دنبال زلزله کرمانشاه با تشکیل ستاد معین مدیریت بحران در شهر سر پل ذهاب، مسئول بازسازی و تعمیرات اساسی ۱۱ هزار و ۶۹۸ واحد مسکونی شد، اظهار داشت: تا کنون از این واحدها، سه هزار و ۲۰۰ واحد با پیشرفت ۹۰ درصد احداث و ۷۰۱ واحد مقاوم سازی شده است.

پس از زلزله هفت ریشتری استان کرمانشاه در سال ۹۶ ، استان اصفهان به عنوان معین بازسازی سرپل ذهاب انتخاب شد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه اصفهان پس از سیل های بهاره امسال در شهر پل دختر و ۱۱ روستای استان لرستان نیز مسئول بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده شد، افزود: تا کنون ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت ۹۰ درصد تعمیر و ۴۵۰ واحد با پیشرفت ۶۰ درصد احداث شده است.

پس از سیلاب مهیب و طغیان رودخانه ها در فروردین امسال در بسیاری از استان ها، بازسازی مناطق سیلزده لرستان توسط پنج استان معین از جمله اصفهان انجام می شود. 

۳۰۱۱/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.