رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بر لزوم در نظر گرفتن تسهیلاتی برای خرید تجهیزات و امکانات رشته ورزشی بیلیارد تاکید کرد و افزود: برای خانوادگی کردن این رشته ورزشی برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته و بر این اساس باشگاه‌های دارای فضاهای اختصاصی شناسایی شدند.

سید مسعود داوودی بیان کرد: چهار باشگاه در شهر اصفهان که مدیریت قوی دارند، برای آغاز کار در نظر گرفته شده و سایر باشگاه‌ها نیز در صورت تمهید شرایط مورد نظر می‌توانند برای ترویج این ورزش با استفاده از ظرفیت خانواده‌ها فعالیت کنند.

 وی، برخورداری از مجوز بانوان و حضور مربی بانو را از جمله شرایط برشمرد و اضافه کرد: باشگاه‌ها باید شرایط و فضا را برای راه‌اندازی بخش خانوادگی این رشته فراهم کنند که البته با مجوز این هیات، این تسهیل برای باشگاه‌ها فراهم می‌شود.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان اظهار داشت: ۵۰ درصد جامعه بانوان با خانوادگی کردن بیلیارد، در این رشته فعالیت خواهند کرد و با توجه به ظرفیت خوبی که داریم، در صورت فراهم شدن شرایط و تجهیز باشگاه‌ها به میزهای استاندارد، در رویدادهای برون مرزی می‌توانند جایگاه قهرمانی به ارمغان آورند.

وی تاکید کرد: این تصمیم فرصت خوبی برای بانوان است و اگر در این راستا هیات استان و باشگاه ها شرایط را فراهم کنند، برگزاری مسابقه‌های خانوادگی بیلیارد به ارتقای سلامتی جامعه هم کمک خواهد کرد.

داوودی همچنین به قهرمانان این رشته از جمله ارمغان حسنی ملی‌پوش بیلیارد و سلیمانی از داوران تیم اعزامی به مسابقات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ارتقای دانش این رشته ورزشی زیر نظر مدرسین به‌زودی برای نخستین‌بار در کشور اتفاق می‌افتد که بستر خوبی برای حضور بانوان علاقه‌مند نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور بانوان داور در مسابقه‌های گوناگون آرامش و متانت خاصی به برگزاری آنها داده، دقت ویژه در امر داوری نشان دهنده شخصیت و منش این بانوان است که امید می‌رود با حضور بیش از پیش خود در بخش فعالیت‌های جسمانی به ارتقای سلامت خانواده خود و جامعه کمک کنند.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان در ادامه نیز وارداتی بودن ۹۰ درصد میزهای این رشته ورزشی را یادآور شد و تشریح کرد: تامین بخشی از تجهیزات ورزشی که باید از کشورهای دیگر وارد می‌شد، در شرایط اقتصادی کنونی با مشکل روبه‌رو شده و از سوی دیگر در بحث ترخیص گمرکی، لوازم مرتبط رشته ورزشی بیلیارد جزو کالاهای غیرضرور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: قیمت میز و سایر تجهیزات بیلیارد چند برابر افزایش یافته که این شرایط کار را سخت کرده اما برای توسعه این رشته ورزشی به ویژه در بین خانواده‌ها تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

بازی بیلیارد در فضایی سرپوشیده بر روی میزی مستطیلی سبز رنگ به همراه ۱۶ گوی (شار) و میله‌ای چوبی است که دست‌کم بین ۲ نفر شکل می‌گیرد.

این رشته ورزشی زیرشاخه‌های گوناگونی مانند ایت بال، ناین بال، تن بال و اسنوکر دارد و بانوان استان اصفهان با وجود بیش از ۲۰ بازیکن و ۹ داور در جایگاه نخست کشور هستند.

هم‌اکنون نخستین دوره مسابقه‌های مقدماتی رنکینگ کشوری اسنوکر با حضور ۴۱ بازیکن از ۱۲ استان به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است.

۷۱۴۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.