حجت الاسلام و السلمین محمدعلی انصاری روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا درباره روش های تشویقی حجاب و عفاف افزود: دستگاه های فرهنگی بسیاری درباره موضوع حجاب و عفاف فعالیت دارند بنابراین هم افزایی بین آنها باعث می شود تا جامعه ببیند که متولیان حوزه تبلیغ، یک نگاه دارند.

وی با اشاره به این که دستگاه های اجرایی و نهادهای متعددی درباره حجاب، مسئولیت دارند، تصریح کرد: وظیفه هریک از آنها در این زمینه مشخص شده است اما در برخی موارد تداخل وجود دارد که باید این آسیب، برطرف شود.

انصاری، مسئولیت دستگاه های فرهنگی درباره حجاب را تشویقی، ترغیبی و تبیینی خواند و تاکید کرد: این دستگاه ها از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیتی برای مقابله با بدحجابی ندارند هرچند هر یک از ما به عنوان یک انسان، مسئول امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

وی با بیان این که نهادهای اجرایی در وظیفه تشویق جامعه در امر حجاب و عفاف، وظایف خود را تا حدودی عمل کردند و شاید نیاز است که بیشتر عمل کنند، اضافه کرد: کارگروه برنامه ریزی مُد و لباس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه فعال است و باید درباره اینکه آیا کفایت می کند یا خیر، بررسی شود هرچند در این بخش هرچقدر هم که کار کنیم، کم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان این که کشورمان، اسلامی و حجاب از دستورهای دینی است، خاطرنشان کرد: قاطبه مردم به حجاب و عفاف، اعتقاد و توجه دارند و از آن دفاع می کنند.

انصاری اضافه کرد: بخشی از مشکل بدحجابی مربوط به افرادی می باشد که به دلیل ناآگاهی و جهل و اینکه موضوع حجاب چندان برای آنها تبیین نشده است، دست به این کار می زنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که بخشی از این مساله مربوط به توطئه و نقشه دشمنان کشور و انقلاب در داخل و خارج است، تصریح کرد: آنها می خواهند با استفاده از هر موضوعی به نظام و مردم ضربه بزنند که یکی از مواردی که بیشتر نمود می کند، پوشش زنان است.

وی اظهار داشت: نهادهای فرهنگی باید تا جایی که می توانند، افرادی را که از روی ناآگاهی در دامن بد حجابی افتاده اند و هنوز تبدیل به گروه های معاند و مقابله با ارزش ها نشدند، با نصیحت و تبلیغ، هدایت کنند.

انصاری با اشاره به اینکه عده ای به صورت برنامه ریزی شده و به عنوان وسیله مقابله با ارزش های مردم و نظام، به دنبال بد حجابی هستند، تصریح کرد: باید درباره آنها به صورت حساب شده و توسط دستگاه هایی که مسئولیت برخورد با این دسته را دارند، اقدام کرد.

با توجه به اهمیت موضوع حجاب و وضعیت آن در جامعه امروز ایران، کلیات سند حجاب و عفاف در تیر امسال در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب اعضا رسید.

این سند، جامع و همه جانبه نگر و قرار است اصول، ارزش ها، راهبردها و تقسیم و نگاشت نهادی که بین ۳۴ نهاد کشور درباره آن صورت گرفته و همچنین مسیرها و نقشه راهی که منجر به تحقق و اجرای اصول راهبردی این سند خواهد شد در بررسی جزییات آن مورد توجه قرار گیرد.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.