استاندار یزد گفت: سیاست دولت در جهت میدان دادن بیشتر به جوانان و سمن ها است تا فرصت بیشتری برای نقش آفرینی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمدعلی طالبی امروز پنجشنبه در آیین اختتامیه سازمان های مردم نهاد سراسر کشور در اصفهان، با ابراز خوشحالی از شرکت در این مراسم، اظهار کرد: همجواری دو استان یزد و اصفهان با داشتن تاریخی کهن و فرهنگی نزدیک موجب شده تا سال ها در کنار یکدیگر با هویتی مشترک زندگی کنند.
وی افزود: خوشحالی دیگر من از حضور در این مراسم این است که من را به سال های دور می برد که کارم را با شورای جوانان آغاز کردم.
استاندار یزد با بیان اینکه فلسفه تشکیل سمن ها تقویت نهادهای جامعه است، ادامه داد: کشوری قدرتمند است که جامعه ای قدرتمند داشته باشد. دغدغه افراد در این سمن ها فارغ از قدرت طلبی، کسب منافع جامعه است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی گام نخست خود را به سمت جامعه مردم سالار برداشته و از همان ابتدا مدیریت و تشکیل انجمن های غیردولتی را در دستور کار خود قرار داد، طی ۴۰ سال گذشته توانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.
طالبی اظهار کرد: همکاری با سمن ها در تمام دولت ها وجود داشته و هر چند دولت در این مسیر با فراز و فرودهایی همراه بوده است.
وی گفت: توانمندسازی سازمان های مردم نهاد از میانه دهه ۷۰ به طور جدی پیگیری شده است. کشور ما در مسیر توسعه است و در کنار سرمایه های عظیمی همچون نفت و معادن، سرمایه ای عظیم تر به نام جوانان دارد که اگر دانش و توانمندی و انگیزه آنها در کنار هم باشد کارهای بزرگی می توانند انجام دهند.
استاندار یزد با اشاره به استفاده از مدیران جوان در پست های شهر یزد، تصریح کرد: امروز در یزد شاهد کار و مدیریت نسلی هستیم که از همین نهادها کار خود را شروع کردند.
وی اظهار کرد: خوشحال هستم مقام معظم رهبری بر بهره گیری از جوانان در مدیریت دستگاه های دولتی تاکید داشته اند، همچنین دولت تدبیر و امید برگرفته از جوانان است و سیاست دولت در جهت میدان دادن بیشتر به جوانان و سمن ها است تا فرصت بیشتری برای نقش آفرینی داشته باشند.   طالبی تصریح کرد: سمن ها به عنوان نخبگانی از دل جوانان می توانند خاستگاه مطالبه های نسل خود باشند. می توان با باور کردن نسل جوان ارتباط خوبی بین آنها و نسل با تجربه گذشته ایجاد کرد.
وی گفت: یزد این آمادگی را دارد تا دبیرخانه دائمی سازمان های مردم نهاد را در این استان تاسیس کند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.