رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ پرونده تخلف برای نانوایی‌های شهرستان اردستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در اردستان، محمدرضا باقری ظهر امروز(دوشنبه) در کارگروه آرد و نان شهرستان در اداره صنعت این شهر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۸ واحد نانوایی از سوی بازرسان مورد بازرسی قرار گرفته است که این بازرسی‌ها با دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلف برخی نانوایی‌ها انجام گرفت و در نتیجه ۱۴ واحد متخلف شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیشتر این تخلفات شامل عرضه خارج از شبکه آرد، کم‌فروشی و مورد گران‌فروشی، تعطیلی خودسرانه و عدم درج قیمت بوده است، افزود: متخلفان بیش از ۲۲ میلیون ریال جریمه شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: با برگزاری جلسات متعدد با اصناف ذی‌ربط و تشدید بازرسی‌ها کنترل و نظارت بر واحدهای نانوایی این شهرستان تداوم خواهد یافت.

همچنین رئیس اتحادیه نانوایان اردستان درباره شرایط کارگران نانوایی‌ها و مطالبات این صنف گفت: در حال حاضر نانوایان بر اساس نرخ چند سال قبل نان را می‌فروشند و مهم‌ترین مطالبه نانوایان افزایش نرخ است.

حسن باقری با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد ۴۶ نانوایی یارانه پز و ۳۳ نانوایی نیمه یارانه‌ای (آزاد پز) در شهرستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: نانوا داران اعتراض زیادی در این زمینه به اتحادیه دارند.

وی مهم‌ترین مشکلات نانوایی‌ها را افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت خمیرمایه، بیمه کارگران و افزایش حامل‌های انرژی عنوان کرد و گفت: عدم افزایش قیمت نان مهم‌ترین خواسته نانوایی‌ها است که باید برای آن فکری شود.

رئیس اتحادیه نانوایان اردستان با بیان اینکه برخی از واحدهای نانوایی آزادپز با کمبود آرد مواجه‌اند، گفت: کاهش ساعت کار برخی نانوایی‌های آزاد پز اقدامی برای جلوه دادن وجود کمبود آرد در اردستان است.  

کد خبرنگار ۱۳۰۹۵


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.