به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای شامگاه روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی سالیانه جبهه اصلاحات شهرستان فلاورجان در محل اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم در غرب اصفهان افزود: اصلاحات در جامعه باید آنقدر نیروی شایسته تربیت کند که حتی طرفداران استصوابی هرچه بگردند، همان نیروها را بیابند و ناچار به انتخاب آنها باشند آنگاه اصلاحات به هدف خود رسیده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از جنس اصلاحات بود، اظهارداشت: ما به دنبال همان اصلاحات، تحکیم قوانین و جلوگیری از سوء استفاده ها، اختلاس، خیانت و ندانم کارهای ناشی از جهالت هستیم و اصلاحات بازگشت به دوران طلایی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه اصلاحات فقط گروه بندی سیاسی در سطح نازل و رقابت بر سر قدرت نیست، تاکید کرد: اصلاحات سطح بالاتری دارد.
وی با اشاره به اینکه کار اصلی اصلاحات باید بازشناسی افکار و اندیشه های این طیف و نشر آن با زبان قابل فهم برای نسل امروز باشد، اضافه کرد: نسل امروز یا همان سوم، با دیروز و گذشته تفاوت دارد و لازم است با زبان خودشان با آنها صحبت کرد.
دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: در کمال تاسف ترجمان واقعی تفکر انقلاب اسلامی در کشور چندان موفق نبود و نشانه آن دین گریزی و دین ستیزی در نسل سوم است.
وی با بیان اینکه جوانان امروز منطق ما را نمی فهمند، افزود: اگر به همین روال پیش رود 2 نسل بعد با مبانی اولیه این مباحث هیچ آشنایی ندارد و آنوقت فاجعه خواهد بود.
حجت الاسلام خامنه ای ادامه داد: ما به تدریج از خط اصلی انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم و نادانی ها، ندانم کاری ها، حسدها، کندروی ها و تندروی ها در این موضوع تاثیر گذار بود.
وی با بیان اینکه عده ای برخی مسائل را که به گفت و گو نیاز دارد به صورت پارادایم در نظر گرفتند و گفتند همه باید آنها را قبول کنند و اصل و فرع را هم اشتباه گرفتند، تصریح کرد: به جای اینکه راه های فساد را ببندند به مسائلی مانند حجاب و امثال آن چسبیدند هرچند حجاب واجب است اما در تناسب با آن مسائل، درجه چندم می باشد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) تاکید کرد: اصلاح طلبان به فهماندن و تشویق جوانان به کتاب خواندن نیاز دارند زیرا نسل امروز فست فودی (fast food) شده است و همه چیز را سریع و خلاصه از اینترنت دریافت می کنند.
وی با تاکید براینکه اصلاحات، سلسله شعارها و رقابت های سطحی نیست، اضافه کرد: ما تا خودمان را تغییر ندهیم نمی توانیم جامعه را تغییر دهیم و برای این کار باید به اطلاعات سیاسی، اجتماعی، تاریخی، حقوقی، حقوق شهروندی و مسائل دینی بیفزاییم.
حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه امروز افراد منتسب به اصلاح طلبان در صف کسانی که اشتباهاتی کردند، دیده می شود، اظهار داشت: ما باید در درجه اول خودمان را اصلاح کنیم زیرا صف ما در همه مختصات از صف کسانی که مصلح نیستند، جدا نیست.
وی با بیان اینکه اصلاحات در شکل کلی خود با شرایط موجود جامعه سر سازش ندارد و با بسیاری از هنجارهای کنونی مخالف است، تصریح کرد: بسیاری از رفتارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ما مطابق با اصول اصلاحات نیست.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه ما برای تحکیم اصول و مبانی اصلاحات باید جهاد و کوشش کنیم، افزود: امروز دیگر عده ای هدف را آنقدر کوچک گرفتند که فقط نزدیک شدن به قدرت هدف متعالی از اصلاحات به نظر می آید.
وی با بیان اینکه عده ای در مصاحبه ها به عنوان سخنگوی اصلاحات از طرف همه جبهه اصلاحات حرف می زنند، ادامه داد: بدانیم که این افراد سخنگوی خود هستند و اصلاحات چنین نظراتی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه اصلاحات در ذات و طبیعت خود اعتدال گرا و دنبال جنگ و دعوا نیست، اظهار داشت: هدف اصلاحات این نیست که به هر قیمت خود را به حاکمیت و قدرت نزدیک کند ولو با سازش های ناشایست و کوچک کردن اخلاق و اهداف متعالی اصلاحات.
حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه باید مراقب باشیم و کسانی که خط نگه دار هستند تذکر دهند، گفت: البته کارهای فرهنگی و فکری زودبازده نیست و اگر امروز بنای اندیشه ای را بگذارید 10 تا 20 سال بعد شاهد نتیجه خواهید بود.
به گفته وی، افرادی که امروز جامعه ما را به این روز در آوردند و انقلاب را از اهداف اصلی کمی دور کردند از دیروز و پریروز شروع نکردند بلکه از اوائل انقلاب شروع کرده و امروز به نتیجه رسیدند.
حجت الاسلام خامنه ای پیشنهاد کرد که در جلسات قرآن، وقت مناسبی جهت ترجمه و تفسیر معانی آیات در نظر گرفته شود.
جبهه اصلاحات شهرستان فلاورجان فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.