علی دوانیان روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا با اشاره به برنامه های کوتاه مدت این هیات ورزشی و ضرورت حمایت از ورزشکاران، خاطرنشان کرد: جذب حامی مالی در کوتاه مدت برای حضور تیمی قدرتمند از استان اصفهان در لیگ کشوری از اولویت های این هیات است.
وی اضافه کرد: کمبود اعتبار و نبود سالن اختصاصی از عمده ترین مشکلات فراروی ورزشکاران رشته کاراته استان است.
سرپرست هیات کاراته استان اصفهان بیان کرد: اعتبار سالانه اختصاصی به رشته کاراته در استان اصفهان 750 میلیون ریال است که با این میزان اعتبار اهداف و برنامه های ورزشی این رشته محقق نمی شود.
دوانیان اعتبار مورد نیاز سالانه این رشته ورزشی را حدود شش میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته وی کمبود اعتبار این رشته ورزشی را با چالش زیادی مواجه کرد که برای جبران آن از حامی مالی ورزشی برای گردش چرخه کاراته استفاده می شود.
دوانیان، ارتقای این رشته ورزشی را نیازمند حمایت مسوولان ذکر کرد و اظهارداشت: حمایت مادی در تشکیل تیم قدرتمند در کشور، برگزاری دوره استعدادیابی در شهرستان ‌ها و دوره لیگ استانی بسیار اثرگذار است.
سرپرست هیات کاراته استان اصفهان، استقبال از این رشته ورزشی را خوب ارزیابی کرد و گفت: یازده هزار ورزشکار بیمه شده در استان مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات با عنوان بانوی قدسیان ویژه بانوان و مولای عرشیان ویژه آقایان در استان اضافه کرد: تعداد دختران و پسران شرکت کننده در این مسابقات به ترتیب 300 و 400 نفر بودند
و نفرات برتر در قالب تیم استانی انتخاب و برای اعزام به مسابقات از آنان استفاده می شود.
به گفته وی این مسابقات در روزهای 22 تا 25 اردی بهشت در رشته کاتا انفرادی، تیمی و کمیته برگزار شد.
استان اصفهان افزون بر 300 هزار ورزشکار سازماندهی شده و 52 هیات ورزشی دارد.
م- س 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.