ˈامیرحسین افیونی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرگونه نقل و انتقال دام های سبک و سنگین به خارج از استان کنترل می شود و این جابجایی ها باید با مجوز اداره کل دامپزشکی صورت گیرد.
وی با بیان این که اصفهان تولیدکننده دام سنگین است، گفت: وضعیت دام و گوشت قبل از عید با فراز و نشیب هایی همراه بود و هر روز شاهد خبرهایی در باره قاچاق دام از کشور به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس بودیم.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: تاکنون دامی برای قاچاق از اصفهان خارج نشده، اما تعدادی دام بدون مجوز جابجا شده بود که این محموله ها نیز توقیف شده است.
وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از قاچاق و خروج دام سبک و سنگین از استان اصفهان انجام شده است.
افیونی تصریح کرد: با توجه به این که دامداران در شرایط کنونی اقتصادی با کمبود نقدینگی مواجهند عده ای از افراد سودجو اقدام به خرید دام های آنها بمنظور قاچاق به خارج از کشور می کنند که آگاهی لازم در این زمینه به اتحادیه ها و دامداران ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، اصفهان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی در کشور به شمار می رود، بطوریکه دارای 2.9 میلیون رأس گوسفند و بُز(جز دام عشایر) و430 هزار رأس گاو و گوساله و بالغ بر10 هزار نفر شتر است که 6.8 میلیون واحد دامی(دام سبک و سنگین) را شامل می شود.
استان اصفهان با یکهزار و 623 واحدصنعتی و 9 هزار و 60 واحد نیمه صنعتی و سنتی دامداری، از نظر تولید شیر خام، رتبه اول کشور را با تولید سالیانه بالغ بر یک میلیون و 193 هزار تُن در اختیار دارد.
این استان با تولید 67 هزار و پانصد تُن گوشت قرمز در سال، رتبه پنجم و از نظر تعداد گاوداری شیری و ارزش اصلاحی گاو شیری اصیل و همچنین از نظر افزایش بهره ‌وری در گاوداری‌های صنعتی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
در کشور حدود 13 میلیون راس دام سنگین(گاو و گوساله) و بیش از 50 میلیون راس دام سبک(گوسفند و بُز) وجود دارد.
6027/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.