به گزارش ایرنا، سید حسین رضازاده روز شنبه در نشست خبری ارائه برنامه های ستاد برگزاری چهاردهمین قرن شهادت مولی الکونین علی بن ابیطالب (ع) در اصفهان افزود: برای برگزاری این کنگره از 6 ماه پیش تاکنون در موسسه تحقیقات و نشر برنامه ریزی و کمیته های مختلف تشکیل شده است.
وی بیان کرد: کمیته های 15 گانه با هدف برنامه ریزی و تبیین اهداف و محورهای این کنگره تشکیل و شرح وظایف و اهداف هر کمیته مشخص شده است.
مدیر موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) اصفهان اظهارداشت: کمیته های شعر آیینی، هنرهای تجسمی، طراحی و خطاطی، ائمه جمعه و جماعات، فرهنگی هنری مساجد، قرآن، نهج البلاغه، مداحان و مرثیه خوانان، مبلغان و سخنرانان، تبلیغات شهری و شورای تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا و مدیریت پایگاه اطلاع رسانی، دانشجو و تبلیغات دانشگاهی، اطلاع رسانی و رسانه و عکس از جمله کمیته‌های ستاد بزرگداشت چهاردهمین قرن شهادت امام علی ع است.
وی ادامه داد : علاقه مندان ۶ ماه فرصت دارند تا آثار خود را در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی از جمله خطاطی، نگارگری، قلم ‌زنی و شعر، مقاله، عکس و پوستر با موضوع امام علی(ع) به دبیرخانه این ستاد واقع در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) ارسال کنند.
دبیر و مسوول ستاد برگزاری این کنگره گفت: این کنگره موضوع محور است و قالب محدودی ندارد و همه آثار فرهنگی و هنری با موضوع امام علی (ع) را در بر می گیرد.
احسان مشکلانی افزود: تولید آثار و ارائه آنها باید با هدف ترویج ارزش ها و ویزگی های شخصیتی حضرت علی (ع) و تحکیم جایگاه اسطوره ای و الگویی ان حضرت برای همه نسل ها و بویژه نسل کودک و نوجوان انجام شود.
وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال بعنوان رونق تولید، توجه به ارزش های مانند کار و تلاش، خوش بینی به آینده و حرکت به سمت آینده مطلوب مورد انتظار است.
مشکلانی اظهارداشت: با توجه به نقش وحدت آفرین حضرت علی (ع) و اهمیت امور بین الملل در جهان اسلام هماهنگی با کشورهای ترکیه، سوریه، عراق، اردن، هند، بحرین، قطر، افغانستان، الجزایر و مصر برای حضور در این کنگره شده است.
مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان نیز در این نشست گفت: اصفهان پتانسیل تبدیل شدن به شهر نهج البلاغه دنیا را دارد و سرمایه های خوبی پیرامون این کتاب در این شهر وجود دارد.
حجت الاسلام علی اصغر بیگی با اشاره به هزارمین سال تدوین نهج البلاغه توسط سید رضی افزود: باید هزاره سید رضی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به این که نهج البلاغه کتاب حکمت و حاکمیت است ادامه داد: این کتاب منبع دست اول اسلامی بعد از قرآن محسوب می شود و باید این کتاب وحدت آفرین بین شیعه و سنی بیش از پیش در جامعه اسلامی احیا شود.
بیگی بیان کرد: نهج البلاغه نسخه شفابخش دردهای بشر و راه نجات جامعه از مشکلات است و باید بیش از پیش گسترش پیدا کند.
در پایان این نشست، پوستر و پایگاه اطلاع رسانی این کنگره رونمایی شد.
کنگره مردمی تولید محتوای فرهنگی هنری بمناسبت یکهزار و چهارصدمین سالگرد شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) در اصفهان برگزار می شود.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.