به گزارش ایرنا، در این جلسه که به ریاست قاضی ' علی مراد نجف پور' برگزار شد، پرونده مربوط به ' ج . ح ' به عنوان متهم ردیف اول و ' ا . ح ' و ' ز . ر ' به عنوان متهمان ردیف دوم و سوم با حضور متهمان، وکیلان مدافع و شاکیان مورد رسیدگی قرار گرفت.
رییس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان پس از جلسه این دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: اتهام متهم ردیف اول، مشارکت در اخلال نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده از اشخاص حقیقی تحت عنوان مضاربه و سرمایه گذاری در شرکت آموزشی علمی ' حجت نوین ' است که موجب حیف و میل اموال مردم شد.
نجف پور افزود: متهم ردیف اول با ثبت شرکت حجت نوین با مسوولیت محدود و تبلیغ آن در جراید، مبالغ زیادی از حدود 220 نفر از شاکیان تحت عنوان قرارداد مضاربه اخذ و اموال آنها را حیف و میل کرده است.
وی با بیان اینکه به شکایت 186 نفر از شاکیان، پیش از این رسیدگی و رای قطعی صادر شد، خاطرنشان کرد: امروز پرونده 31 نفر دیگر از شاکیان پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.
رییس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان با بیان اینکه متهم اصلی به اتهام، اقرار کرد، گفت: دادگاه در موعد مقرر اقدام به صدور حکم خواهد کرد.
نجف پور ادامه داد : دادگاه به اتهام متهمان ردیف دوم و سوم که مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده از اشخاص حقیقی با عنوان مضاربه و سرمایه گذاری در شرکت'حجت نوین'است، رسیدگی کرد و حکم نهایی آنها در موعد مقرر صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه متهمان ردیف دوم و سوم، همسر و فرزند (پسر) متهم اصلی هستند، اضافه کرد: امروز متهم ردیف سوم (همسر متهم اصلی) با تامین قرار وثیقه آزاد شد.
به گزارش ایرنا، بسیاری از شاکیان این پرونده که از شهرستان های مختلف استان اصفهان هستند در این جلسه عنوان کردند که از طریق آگهی های درج شده در جراید یا معرفی دوستان و آشنایان با این شرکت آشنا شدند.
وکلای متهمان نیز با حضور در جلسه دادگاه به دفاع از آنها پرداختند.
نخستین جلسه علنی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و اخلالگران در نظام اقتصادی 29 آبان سال گذشته با حضور اعضای هیات دادگاه شعبه اول دادگستری اصفهان تشکیل شد.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.