به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این مانور را آمادگی عوامل امدادی در کنترل حوادث ریلی برشمرد و گفت: در این مانور 120 نفر از عوامل فنی و امدادی راه آهن، هلال احمر و مدیریت بحران با پشتیبانی 10 دستگاه آمبولانس، خودروی عملیات و اتوبوس آمبولانس حضور داشتند.
منصور شیشه فروش افزود: در این مانور انتقال مجروحان فرضی به مراکز درمانی، ارائه خدمات فنی و بهسازی خطوط ریلی مطابق با سناریوهای علمی عملیاتی شد.
وی اظهارداشت: با توجه به مسوولیت جانشینی استان در مدیریت بحران تهران و حجم فعالیت های انجام شده در بخش حمل و نقل ریلی از جمله تخلیه 500 واگن و بارگیری بیش از 217 واگن بار در روز و نیز جابجایی روزانه بیش از سه هزار و 500 نفر مسافر با تردد 24 قطار مسافربری و باری در استان بسیار حائز اهمیت است.
این مانور به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی در حمل و نقل برگزار شد و در طبق سناریوی از پیش تعیین‌شده بطور فرضی 2 واگن مسافری از خط خارج می‌شوند که احتمال واژگونی یکی از واگن‌ها وجود دارد و چند نفر نیز دچار مصدومیت می‌شوند و امداد و نجات، ترمیم خط و ادامه سیر قطار تمرین خواهد شد.
این مانور به همت کمیسیون سوانح اداره کل راه‌آهن اصفهان و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و هلال‌احمر استان اصفهان راه‌آهن برگزار شد.
استان اصفهان 35 تا 40 رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد و از نظر تخلیه بار رتبه اول ( با 33 درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رتبه دوم، از نظر تن کیلومتر رتبه سوم و از نظر تناژ بارگیری رتبه چهارم کشوری را دارد.
سهم راه های ریلی نسبت به کل راه ها در استان اصفهان 18 درصد، سهم جابه جایی مسافر در راه آهن نسبت به همه بخش ها هشت درصد و سهم حمل و نقل باری در راه آهن نسبت به کل در استان 25 درصد است.
21 منطقه راه آهن در سراسر کشور فعال است که راه آهن اصفهان از جایگاه ویژه ای در بین این مناطق برخوردار است.
استان اصفهان در سال 1347 به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای 681 کیلومتر و 677 متر خط اصلی، 188 کیلومتر خط مانوری و 66 کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.