به گزارش ایرنا، شهرام آذرپی روز پنجشنبه در همایش ایمنی و ترافیک این شهرستان افزود: ارتقای فرهنگ رانندگی و عبور و مرور یکی از ضرورت های مهم جامعه به دلیل آمار بالای تصادفات در هر منطقه از کشور است.
وی بیان کرد: تمامی رسانه ها و شبکه های اجتماعی رسالت خود را برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قانون را اجرا کنند و رسانه ملی با پخش برنامه های فرهنگی و هنری این وظیفه مهم و مغفول مانده را اجرایی کند.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار تیران و کرون ادامه داد: با توجه به نقش افراد جامعه در کاهش تصادفات باید فعالیت های آموزشی و فرهنگی افزایش یابد و دغدغه مندی اجتماعی ایجاد شود.
وی قانون مداری را اصل مهم برای کاهش تصادفات بیان کرد و گفت: اگرچه نقص فنی و کیفیت پایین خودرو و مشکلات جاده های کشور در ایجاد تصادف نقش دارد اما اگر رانندگان در حین رانندگی قوانین را اجرا و با هوشیاری رانندگی کنند وضعیت نگران کننده ای در تصادفات نخواهیم داشت.
آذرپی افزایش تیم های کنترل و نظارت و نسب دوربین در راه ها و جاده ها را از دیگر سرفصل های مهم برای کاهش حوادث ترافیکی اعلام کرد و اظهارداشت: پلیس توان نظارتی خود را با افزایش تیم های گشتی و نصب دوربین های نظارتی ایفا کند.
***کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی در جاده های تیران و کرون
فرمانده انتظامی تیران و کرون در این همایش از کاهش کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی در جاده های این شهرستان خبرداد و گفت: این کاهش حوادث در نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال قبل اتفاق افتاده است.
سرهنگ علی صادقی اضافه کرد: افزایش تیم های گشتی و همچنین همکاری رانندگان در رعایت قوانین و مقررات در کاهش تصادفات فوتی جاده ای موثر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه درون شهری در سال 97 تصادف فوتی نداشته ایم و شهرستان تیران و کرون جز سه شهرستان برتر استان اصفهان در کاهش تصادفات در سال گذشته بوده است.
همایش ایمنی وترافیک روز پنجشنبه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل در سالن فرمانداری تیران وکرون برگزار و از 20 راننده حمل و نقل عمومی و موتور سوار قانونمدار تجلیل شد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.